اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

بازار جهانی نفت با قیمت بالای ۷۲ دلار بسته شد/ افزایش ۲ درصدی قیمت در هفته گذشته

در حالی‌ که قیمت نفت در آخرین روز کاری بازارهای جهانی به ۷۲.۲۱ دلار کاهش یافت اما طی هفته گذشته حدود ۲ درصد افزایش یافت.

بازار جهانی نفت با قیمت بالای ۷۲ دلار بسته شد/ افزایش ۲ درصدی قیمت در هفته گذشته

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل فارس به نقل از رویترز، به علت نگرانی‌ها در مورد تقاضا در بحبوحه بن بست ایجاد شده در مذاکرات تجاری آمریکا و چین، قیمت نفت در معاملات آخرین روز کاری بازارهای جهانی کاهش یافت اما هر دو شاخص نفتی به علت نگرانی در مورد اختلال در عرضه نفت غرب آسیا هفته افزایشی را ثبت کردند.

هر بشکه نفت برنت با 41 سنت کاهش 72.21 دلار فروخته شد. این نوع نفت طی هفته گذشته حدود 2 درصد افزایش قیمت ثبت کرده است.

نفت خام آمریکا 11 سنت کاهش یافت و بشکه‌ای 62.76 دلار معامله شد. این نوع نفت طی هفته گذشته حدود 1.7 درصد افزایش قیمت را ثبت کرده بود.

به دنبال نگرانی در مورد رشد اقتصادی جهان در بحبوحه جنگ تجاری میان دو اقتصاد بزرگ جهان، بازار اوراق قرضه آمریکا دچار نوساناتی شد که قیمت نفت را تحت فشار کاهشی قرار داد.

رسانه‌های چینی رویکردی سخت در قبال اختلاف تعرفه‌ای میان واشنگتن و پکن اتخاذ کرده‌اند و می‌گویند که این جنگ تجاری تنها چین را قوی‌تر می‌سازد و این کشور را هرگز به زانو درنخواهد آورد.

جیم ریتربوش، تحلیلگر بازار در این رابطه گفت: «علی‌رغم آنچه ما بازار نفت را هم داخلی و هم جهانی متوازن می‌بینیم اما ظاهرا قیمت‌گذاری نفت هنوز به استنتاج تحولات در خلیج فارس حساس است.»

وزیر امور خارجه ایران روز جمعه اتهامات عربستان مبنی بر دستور ایران به حمله به تاسیسات نفتی عربستان توسط حوثی‌های یمن را رد کرد.

در کنار کاهش صادرات نفت ایران، محموله‌های نفتی روسیه نیز با اختلال مواجه شده‌اند، همچنین در دریای شمال به علت تعمیرات میدان نفتی نیز عرضه نفت کم شده است.

همچنین بازار در انتظار تصمیم اوپک و هم‌پیمانانش برای ادامه یا عدم ادامه توافق کاهش تولید است؛ توافقی که قیمت نفت را از ابتدای امسال تاکنون 30 درصد بالا برده است.

آخر این هفته، نشستی در جده عربستان برگزار می‌شود که میزان تعهد کشورهای عضو به توافق بررسی می‌شود و پیشنهاداتی برای ادامه یا ایجاد تغییراتی این توافق داده خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول