اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

ایجاد 300 کیلومتر فیبر نوری در کرمانشاه/ دکل‌های مخابراتی بیماری‌زا نیستند

مدیر‌عامل شرکت مخابرات استان کرمانشاه، از ایجاد 300 کیلومتر فیبرنوری طی سال گذشته در استان خبر داد و گفت: قبوض کاغذی تلفن‌های همراه و ثابت تا پایان خردادماه حذف می‌شود.

ایجاد 300 کیلومتر فیبر نوری در کرمانشاه/ دکل‌های مخابراتی بیماری‌زا نیستند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، مصیب قبادیان مدیر‌عامل شرکت مخابرات استان کرمانشاه ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار داشت: سال گذشته 300 کیلومتر فیبرنوری در سطح استان کرمانشاه ایجاد شده است.

مصیب قبادیان با اشاره به تمرکز مخابرات استان بر گسترش تکنولوژی نسل سه و چهار و 4.5 اینترنت، افزود: سال گذشته در 300 روستا تکنولوژی نسل سه را افزایش دادیم، 50 تابلوی نوری نیز در سطح استان نصب شد، همچنین در مدت مذکور 60 لینک تجهیزات انتقال ایجاد کردیم که منجر به کاهش ترافیک انتقال داده شده است.

وی با اشاره به 27 اردیبهشت روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی، یادآور شد: اتحادیه جهانی مخابرات هر سال برای این روز یک شعار انتخاب می‌کند که این شعار در اولویت حوزه Ict در سراسر جهان قرار می‌گیرد و شعار امسال «کاهش شکاف استاندارد‌سازی بین کشورها» است.

قبادیان ادامه داد: خدمات Ict همواره در حال گسترش است و در موارد زیادی از فناوری اطلاعات بهره می‌برند که در این رابطه 2 مقوله امنیت و استانداردسازی داده‌ها بسیار مهم است.

وی با اشاره به تفکیک هزینه اینترنت داخلی و خارجی و کاهش تعرفه اینترنت داخلی به یک‌چهارم، تصریح کرد: این امر سبب افزایش استفاده از سرورهای داخلی شده و موجب ترغیب شرکت‌ها و تولیدکنندگان محتوای داخلی شده است.

قبادیان با اشاره به 21 هزار ساعت کار در حوزه مخابرات استان طی سال 97، رتبه استان کرمانشاه در حوزه تولید نرم‌افزار را جزو رتبه‌های میانی کشور اعلام کرد و گفت‌: در راستای حمایت از رونق تولید، اولویت ما استفاده از تجهیزات مخابراتی ساخت کشور است و با شر‌کت‌های خوبی که در این زمینه فعالند قرارداد بسته‌ایم.‌

وی با اشاره به هزینه فراوان چاپ قبوض تلفن‌های همراه و ثابت، تصریح کرد: می‌خواهیم به سمتی پیش برویم که تا پایان خردادماه امسال مشترکان به جای پرداخت قبوض چاپی از برنامه‌های اینترنتی و خدمات الکترونیکی استفاده کنند تا هزینه‌های زائد را کاهش دهیم.

مدیر مخابرات منطقه کرمانشاه افزود: البته کسانی که مایل باشند برای آن‌ها قبض چاپی صادر خواهد شد.

قبادیان در پایان شایعه بیماری‌زا بودن دکل‌های مخابراتی را رد کرد و از مردم خواست در این خصوص نگرانی نداشته باشند.

انتهای پیام/پ/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول