اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  انتظامی و حوادث

همکاری پلیس با دو نرم‌ افزار مسیریاب کلید خورد

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ از امضا تفاهم نامه میان پلیس راهور پایتخت و دو اپلیکیشن مسیریاب ایرانی خبر داد.

همکاری پلیس با دو نرم‌ افزار مسیریاب کلید خورد

به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس، صبح امروز تفاهم نامه همکاری علمی-اطلاع رسانی بین پلیس راهور تهران بزرگ و دو مسیریاب داخلی در مرکز فرماندهی پلیس راهور تهران بزرگ امضا شد.

این تفاهم نامه جهت تسهیل تردد رانندگان، مدیریت سفر و مدیریت زمان جهت انجام سفرهای درون شهری و همچنین به منظور اطلاع رسانی به شهروندان و مسافران محترم پایتخت از اجرای طرح‌های مختلف ترافیکی و اقدامات ترافیکی در سطح شهر، تفاهم‌نامه‌ای را با مسیریاب‌های تولید داخلی کشور «بلد» و «نشان» امضاء شد.

سردار محمدرضا مهماندار رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران اظهار داشت: حمایت از تولیدات داخلی و حمایت از جوانان با استعداد سرزمینمان که در حوزه IT مشغول به فعالیت هستند از اهداف ما برای انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با این دو مسیریاب داخلی است.

وی با بیان اینکه مسیریاب‌های داخلی کم و کاستی نسبت به مسیر یابی های خارجی ندارند گفت: بحث تبادل اطلاعات به صورت Real Time (در لحظه) بین پلیس راهور و این مسیریاب‌ها از دیگر اهداف این تفاهم‌نامه است.

رئیس پلیس راهور پایتخت تصریح کرد:طبیعی است که اقدامات ترافیکی مختلفی را در سطح شهر انجام می‌دهیم که این اقدامات شامل محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های تردد بر اساس طرح‌های ترافیکی مختلف می‌باشد.

وی گفت: این موارد را می‌توانیم با بارگذاری، بلافاصله بر روی این اپلیکیشن‌ها به مردم اطلاع رسانی کنیم که در نتیجه آن مسیرهای پیشنهادی مسیریاب‌ها در لحظه اصلاح خواهند شد و این می‌تواند مزیت این نرم‌افزارها نسبت به مشابه‌های خارجی خود باشد؛ لذا با استفاده از این ابزارهای داخلی شهروندان پایتخت و مسافران عزیز تهران می‌توانند با دقت و سرعت بالاتری در سطح شهر تردد کنند.

مهماندار با اشاره به هدف دیگر امضای این تفاهم نامه میان پلیس و این دو اپلیکیشن گفت: استفاده از اطلاعات برای رفع نقاط گلوگاهی، نقاط حادثه‌خیز و به طور کل شناسایی مشکلات ترافیکی در سطح شهر است که می‌تواند باعث کاهش ترافیک، تسهیل در تردد و طبیعتاً کاهش تصادفات نیز شود.

سردار مهماندار افزود: هدف بعدی نیز پیش بینی پذیری ترافیک است تا بر اساس دیتاهای جمع‌آوری شده توسط این مسیریاب‌ها بتوانیم مدل‌سازی سفرهای درون شهری را بهبود بخشیم و پیش بینی مناسب‌تری را به شهروندان ارائه کنیم.

رئیس پلیس راهور تهران با بیان اینکه کشورهای هوشمند کشورهایی هستند که ابزارهای IT جهانی را در کشور خود و به نسبت نیازهای کشور خود بومی‌سازی می‌کنند گفت: امروزه چین و روسیه به سراغ نقطه یابی های ماهواره ای گام برداشتند که به نظر می‌رسد در ایران نیز این توانمندی وجود دارد و ما هم آمادگی استفاده تمام و کمال از این ظرفیت را داریم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول