اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

دلایل عدم مراجعه بیماران «HIV» به مراکز درمانی

رئیس مرکز تحقیقات ایدز ایران گفت: متأسفانه ترس و اَنگ اجتماعی باعث می‌شود بسیاری از افراد برای تشخیص بیماری‌شان به مراکز درمانی ایدز مراجعه نکنند.

دلایل عدم مراجعه بیماران «HIV» به مراکز درمانی

مینو محرز رئیس مرکز تحقیقات ایدز ایران در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، با بیان اینکه یکی از مشکلات ما در زمینه شناسایی بیماران مبتلا به HIV عدم آگاهی آنها و مراجعه نکردن به مراکز درمانی است، توضیح داد: متأسفانه ترس و اَنگ اجتماعی باعث می‌شود بسیاری از افراد برای تشخیص بیماری‌شان به مراکز درمانی ایدز مراجعه نکنند.

وی تصریح کرد: متأسفانه فرهنگ بیماری HIV در کشور ما بسیار ضعیف است و مردم به جای اینکه با بیماری HIV مبارزه کنند بیماران مبتلا به HIV را مورد بی‌مهری قرار می‌دهند.

رئیس مرکز تحقیقات ایدز ایران با اشاره به موضوع فرهنگ‌سازی در زمینه پیشگیری و آگاهی‌بخشی در خصوص بیماری ایدز، توضیح داد: نقش صدا و سیما به عنوان رسانه ملی در این زمینه بسیار حائز اهمیت است اما مشاهده می‌کنیم که این رسانه هر ۱۳ سال یکبار سریالی با موضوع ایدز ساخته است و لازم است مقوله فرهنگ‌سازی توجه بیشتری شود.

محرز در پایان با بیان اینکه لازم است قانون عدم تبعیض در زمینه مواجهه با بیماران HIV پیگیری شود، توضیح داد: در بسیاری از کشورها این قانون اجرایی شده و بیماران مبتلا به HIV مانند سایر افراد عادی خدمات دریافت کرده و یک زندگی عادی را پشت‌سر می‌گذارند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول