اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

شب‌های قدر امسال با روایت‌هایی از الی بیت‌المقدس

اعضای ستاد گرامیداشت حماسه آزادسازی خرمشهر در استان اصفهان در نشست خبری با اصحاب رسانه به تشریح برنامه‌های این ستاد پرداختند.

شب‌های قدر امسال با روایت‌هایی از الی بیت‌المقدس

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سردار مجتبی شیروانیان صبح امروز در نشست خبری تبیین برنامه‌های سی و هفتمین سالگرد حماسه آزادسازی خرمشهر پس از مروری گذرا بر مراحل عملیات بیت‌المقدس اظهار کرد: عملیات آزادسازی خرمشهر یکی از اتفاقات بزرگ جهان اسلام بود که پیروزی را نمی‌توان به سپاه، ارتش، جهاد یا بسیج نسبت داد، بلکه هرکدام آنچه را در توان داشتند به میدان می آورند و خدا نصرت خودش را به آنان بخشید.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان ادامه داد: پیروزی ایران در خرمشهر با فتح خاک نبود بلکه پیروزی زنده نگهداشتن ارزش‌هایی بود که مبنای دین ما هستند و امروز تمام دستگاه‌ها باید برای گرامیداشت این روز همکاری کنند.

وی تأکید کرد: در شرایطی که وزارت خزانه‌داری آمریکا به وزارت جنگ علیه ایران تبدیل شده، باید با این گرامیداشت و زنده نگه داشتن خاطرات، این پیروزی ملت در دفاع مقدس را به مردم و دشمنان یادآوری کنیم.

شیروانیان افزود: تمام دشمنی جهان با ما در این است که ما زیر بار ظلم نمی‌رویم، آن‌ها می‌خواستند اگر انقلابی هم شد ایران دست‌نشانده آن‌ها باشد، اما ملت با استقامت در برابر دشمن و با پشتیبانی از رهبری این انقلاب را به سرانجام خواهد رساند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان یادآور شد: در شرایطی که رزمندگان حتی به یک تفنگ و یا یک حلقه سیم خاردار نیازمند بودند این پیروزی را رقم زدند و دشمنان نتوانستند بر ملت ما فائق شوند، در شرایط فعلی که دانشمندان ما در ابعاد مختلف نظامی و فناوری پیشتاز هستند شرایط متفاوتی را داریم و با وحدت مردم و پیروی از رهبری این دشمنان راه به جایی نخواهد برد این بار نیز پیروزی از آن ملت ما خواهد بود.

وی اضافه کرد: هدف اصلی داعش و اربابان آن‌ها ملت ما بود که باید از سوریه و عراق می‌گذشتند، داعش به چند کیلومتری مرزهای ما در عراق هم رسید اما همان روحیه رزمندگان لشکر بدر عراق که در دوران دفاع مقدس علیه صدام در کشور خودشان می جنگیدند با داعش مقابله کردند.

شیروانیان اظهار کرد: امروز با بسیج شدن مردم به کمک مرجعیت کشور عراق به طور کامل از دست داعشیان آزاد شده و سوریه نیز بسیاری از مناطق خود را از دست داعش آزاد کرده که همگی از برکات روحیه دفاع مقدس است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان تشریح کرد: برنامه‌های گرامیداشت سالگرد آزادسازی خرمشهر از اول تا چهارم خرداد با توجه به پیروزی‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای ملت، با شعار محوری «ما پیروزیم» برگزار خواهد شد و سمت و سوی این برنامه ها با توجه به بیانیه گام دوم انقلاب خواهد بود تا روحیه سلحشوری ملت را ارتقا دهد.

وی خاطرنشان کرد: از آنجا که سوم خرداد مقارن با شب قدر خواهد بود برنامه‌ریزی شده است تا در برنامه‌های شب قدر از راویان دفاع مقدس استفاده شود وبا همکاری‌ سازمان تبلیغات اسلامی از ائمه جماعات نیز دعوت شده در این شب‌ها خاطرات دفاع مقدس را یادآوری کنند، مسؤولیت اطلاع‌رسانی در فضای مجازی بر عهده صدا و سیما است و آماده‌سازی فضای شهری توسط شهرداری و شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی انجام خواهد شد.

فعالیت 1800 کانون فرهنگی هنری به مناسبت سالگرد آزادسازی خرمشهر

اصغر مختاری، معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در تشریح برنامه‌های این نهاد گفت: فضاسازی گلستان شهدا، ویژه برنامه پرواز فانوس‌ها، افتتاح پروژه‌های عمرانی با عنوان آزادی خرمشهر و اختصاص یک شماره از نشریه شهر بهشت به روایت عملیات بیت المقدس در این ایام انجام خواهد شد.

وی عنوان کرد: تقدیر از رزمندگان جوان دفاع مقدس و برنامه شبی با خاطره‌ها از فعالیت‌های سازمان ورزش و جوانان با محوریت آزادسازی خرمشهر خواهد بود.

مختاری در تشریح برنامه‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اظهار کرد: بیش از 1800 کانون فرهنگی هنری در استان اصفهان ثبت شده که در گرامیداشت روز حماسه و ایثار به اجرای برنامه خواهند پرداخت.

معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان بیان کرد: در سطح شهرستان‌های استان حدود 220 برنامه اجرا خواهد شد که برگزاری نمایشگاه کتاب و محفل خوشنویسی، اجرای نمایش خیابانی و اکران مرتبط با دفاع مقدس و شعرخوانی شاعران برگزیده از برنامه‌های شاخص این ایام خواهد بود.

رونمایی سپاه صاحب‌الزمان از کتاب‎هایی به چند زبان

حسین قاسمی، مسؤول حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه صاحب‌الزمان عنوان کرد: اولین مستند کتاب کشور به نام گردان قاطریزه که به فعالیت‌های لشکر 14 امام حسین (ع) در غرب کشور می‌پردازد به این مناسبت رونمایی خواهد شد.

وی ادامه داد: کتاب دارالشهدا، روایت حماسه آفرینی‌های مردم اصفهان از ابتدای اسلام تا پیروزی انقلاب اسلامی و کتاب خط شیر، کارنامه لشکر 14 امام حسین (ع) در جنوب کشور از دیگر کتاب‌های رونمایی شده در این ایام خواهد بود.

قاسمی در معرفی کتاب‌های چند زبانه منتشر شده توسط سپاه گفت: کتاب امام حسینی‌ها به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی منتشر شده که به فرماندهان لشکر امام حسین(ع) اشاره دارد، کتاب کابوس یک رویا نیز در حوزه استراتژیک به زندگی شهید راشل کوری می‌پردازد که به مناسبت روز قدس رونمایی خواهد شد.

مسؤول حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه صاحب‌الزمان خاطرنشان کرد: کتاب شهید حسین قجه‌ای از فرماندهان زرین‌شهری لشکر 27 محمدرسول‌الله تهران که در عملیات الی بیت‌المقدس به شهادت رسید توسط مادر این شهید رونمایی خواهد شد.

وی به برگزاری دوره دوم آموزش نویسندگی کتاب به همسران شهدا اشاره و افزود: یادواره‌های شهدا در سطح شهرستان‌ها و حوزه‌های بسیج با عنوان شهید آبروی محله و برنامه «ناز نگاه» با حضور همسران شهدا و همکاری صدا و سیما پخش خواهد شد.

سرزدن به آسایشگاه جانبازان دفاع مقدس در برنامه بنیاد شهید

حیدری، معاون بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان عنوان کرد: گردهمایی نیروهای مسلح در روز خرمشهر در گلستان شهدا به همراه محفل قرآنی برگزار و از مراکز درمانی شهید مطهری، شهید رجایی، امام حسین خمینی شهر و خاتم‌الانبیای کاشان بازدید خواهد شد.

رونمایی از پایگاه داده دفاع مقدس

یوسف علایی معاون بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان اظهار کرد: نمایشگاه‌های «فتح تاریخ» و «خرمشهر در قاب» در گالری‌های شهر برگزار و نمایش «نقطه سر خط» به روی صحنه خواهد رفت.

وی از رونمایی پایگاه داده دفاع مقدس خبر داد و گفت: این سامانه به معرفی شهدا، کتاب‌ها و تولیدات فرهنگی هنری دفاع مقدس اختصاص دارد که به طور همزمان در سوم خرداد با گردآوری مستندات 30 سردار و رزمنده دفاع مقدس رونمایی خواهد شد که در ادامه اطلاعات تمامی رزمندگان و شهدا را در برخواهد گرفت.

انتهای پیام/63113/ص30/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول