اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  موسیقی و هنرهای تجسمی

ادامه فعالیت فریدون شهبازیان به عنوان مشاور موسیقی بنیاد رودکی

مدیر روابط عمومی بنیاد رودکی گفت: براساس مصوبه اخیر مبنی بر عدم اشتغال نیروهای بازنشسته، همکاری فریدون شهبازیان در سمت رهبر ارکستر ملی پایان یافت ولی همچنان به عنوان رهبر مهمان و مشاور موسیقی فعالیت خود را ادامه خواهد داد.

ادامه فعالیت فریدون شهبازیان به عنوان مشاور موسیقی بنیاد رودکی

به گزارش خبرنگار موسیقی خبرگزاری فارس، رهبری دائم فریدون شهبازیان بر ارکستر ملی ایران رسما از فروردین سال ۹۸ پایان یافت.

امید صدیق مدیر روابط عمومی بنیاد رودکی گفت: براساس مصوبه اخیر مبنی بر عدم اشتغال نیروهای بازنشسته، همکاری فریدون شهبازیان در سمت رهبر ارکستر ملی پایان یافت ولی همچنان به عنوان رهبر مهمان و مشاور موسیقی فعالیت خود را ادامه خواهند داد.

*فریدون شهبازیان سرمایه ارزشمند بنیاد رودکی است

وی در ادامه افزود: شهبازیان همچنان دفتر کار خود در بنیاد رودکی حضور دارد اما از این پس به عنوان مشاور موسیقی بنیاد رودکی و رهبر مهمان ارکستر ملی به فعالیت خود ادامه خواهد داد. آقای شهبازیان سرمایه ارزشمند بنیاد رودکی است.

مدیر روابط عمومی بنیاد رودکی افزود: با این وجود که شهبازیان رسما از اواخر اسفندماه ۹۷ از سمت رهبری دائم ارکستر ملی کناره گیری کرده‌اند اما بعد از تعطیلات عید همچنان به عنوان رهبر مهمان اجراهای شهرستانی را روی صحنه برده‌اند. دو اجرا هم در تهران با عنوان «سرو آزاد» برگزار شد که آثاری بود از «پیمان سلطانی» که با رهبری مهمان «روبن آساتریان» از کشور ارمنستان به اجرا گذاشته شد.

صدیق در پاسخ به این سوال انتصاب رهبر جدید ارکستر ملی توضیح داد: در حال حاضر بررسی در زمینه انتخاب رهبر دائم در جریان است ولی هنوز شخص خاصی مشخص و انتخاب نشده و به محض مشخص شدن، خبر آن رسانه‌ای خواهد شد.

فریدون شهبازیان، متولد ۲۱ خرداد ۱۳۲۱ در تهران موسیقی‌دان٬ آهنگ‌ساز و رهبر ارکستر اهل ایران است. او یادگیری موسیقی را از سن هشت سالگی و با ساز ویولن نزد عطا الله خرم میثاق آغاز کرد و در ۱۸ سالگی به عضویت ارکستر سمفونیک تهران به رهبری حشمت سنجری درآمد و در سال ۱۳۴۶رهبر گروه کر و ارکستر سمفونیک رادیو شد.

وی فارغ‌التحصیل دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران است. شهبازیان در دهه ۶۰ آهنگسازی برای فیلم را نیز آغاز کرد. وی به همراه علی معلم دامغانی شورای موسیقی را در صدا وسیما تشکیل دادند که وظیفه نظارت و حمایت از موسیقی پاپ را به عهده داشت. پنجم مهرماه سال ۱۳۹۵ فریدون شهبازیان طی حکمی از سوی مدیر عامل بنیاد رودکی به عنوان رهبر دائم ارکستر موسیقی ملی انتخاب شده بود.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول