اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تهدید رهبر حزب کارگر انگلیس به عدم حمایت از لایحه جدید برگزیت

کوربین گفت گمان نمی‌کند لایحه برگزیت تغییر اساسی کرده باشد و در آن صورت حزب کارگر در پارلمان به آن رأی نخواهد داد.

تهدید رهبر حزب کارگر انگلیس به عدم حمایت از لایحه جدید برگزیت

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «جرمی کوربین» رهبر حزب کارگر انگلیس تهدید کرد اگر لایحه برگزیت به‌طور اساسی تغییر نکرده باشد، حزب کارگر از آن حمایت نخواهد کرد. این در حالی است که به‌نظر می‌رسد «ترزا می» نخست وزیر انگلیس تغییر چندانی در این لایحه ایجاد نکرده باشد.

کوربین روز یکشنبه در مصاحبه با «اندرو مار» مجری شبکه تلویزیونی «بی‌بی‌سی» در خصوص این‌که آیا خواهان خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا است گفت به نتایج همه‌پرسی احترام می‌گذارد و به‌دنبال توافقی است که تجارت و روابط ما با اتحادیه اروپا در آینده را تضمین کند و در عین حال، با خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا بدون توافق مخالف است.

او در پاسخ به این سوال اندرو مار که بسیاری از مردم انگلیس هنوز نمی‌دانند حزب کارگر در نهایت طرف‌دار برگزیت است یا مخالف آن، گفت: «اعضای حزب کارگر هم به ماندن و هم خروج [از اتحادیه اروپا] رأی دادند. در نهایت همه به نتیجه همه‌پرسی احترام می‌گذاریم. به‌طور کلی سیاست حزب ما دنبال ماندن و اصلاح است».

وی افزود شخصاً «در همه‌پرسی به ماندن در اتحادیه اروپا رأی دادم».

با این حال کوربین بار دیگر بر اینکه برگزاری مجدد همه‌پرسی برای برگزیت باید یکی از گزینه‌های مورد بررسی باشد، گفت در خصوص مسائل آینده انگلیس یا اتحادیه اروپا گفت‌وگوهای زیادی انجام داده است. وی هرچند تلاش کرد از پاسخ به سوال درباره اینکه آیا شخصا از نظرسنجی دوم حمایت می‌کند یا نه، طفره رود، اما نهایتا تحت فشار مجری گفت از اینکه در شرایط عدم توافق با اتحادیه اروپا مردم انگلیس نظر خود را درباره آینده اعلام کنند، حمایت می‌کند.

کوربین درخصوص رأی به لایحه برگزیت ترزا می در پالمان گفت: «هنوز نمی‌دانیم لایحه جدید قرار است چه باشد اما چیزی نشنیده‌ام که مرا به سمتی ببرد که باور کنم به‌طور بنیادین تغییری با لایحه پیشین که ارائه شد داشته باشد. در این صورت ما از آن حمایت نمی‌کنیم».

این در حالی است که روزنامه «تلگراف» روز گذشته نوشت لایحه برگزیت جدید ترزا می همچنان شامل «ترتیبات پشتیبان» است و چیز جدیدی به تنظیمات گمرکی آن اضافه نشده است.

تزرای می مدعی است «پیشنهادی برجسته» به نمایندگان پارلمان ارائه می‌کند که شامل بهبود اقدامات خواهد بود و این آخرین تلاش برای توافق برگزیت پیش از استعفاش خواهد بود.

مردم بریتانیا (انگلیس، ایرلند شمالی، اسکاتلند و ولز) سوم تیر ماه سال ۱۳۹۵ در یک همه‌پرسی به خروج این کشور از اتحادیه اروپا رأی مثبت دادند. قرار بود فرآیند خروج تا پیش از ابتدای امسال تکمیل شود، اما ناکامی لندن و بروکسل در توافق در مورد وضعیت رابطه سیاسی و اقتصادی پس از اجرای برگزیت، به تعویق در این فرآیند منجر شد.

ترزا می به‌دنبال کسب ضمانت از سوی اتحادیه اروپا برای به‌اصطلاح «ترتیبات پشتیبان» در خصوص مرزهای ایرلند شمالی است. ترتیبات پشتیبان نوعی سیاست ضمانتی است که از ایجاد مرز سخت بین بخشی از ایرلند که بخشی از بریتانیاست و بخشی که عضو اتحادیه اروپا است جلوگیری می‌کند. این مسئله مانع اصلی در جلب حمایت پارلمان است.

این امر موجب شده پارلمان سه بار به توافق دولت انگلیس با اتحادیه اروپا رأی منفی دهد. در صورتی که انگلیس بدون تصویب این توافق از اتحادیه اروپا خارج شود با شوک اقتصادی و سیاسی شدیدی مواجه خواهد شد.

برگزیت بزرگ‌ترین چالش سیاست خارجی انگلیس بعد از جنگ‌جهانی‌دوم است.

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول