اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

در هر 10 دقیقه یک نفر به لیست انتظار پیوند عضو افزوده می‌شود

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در هر 10 دقیقه یک نفر به لیست انتظار پیوند در کشور افزوده می‌شود و روزانه 7 تا 10 نفر از افراد در انتظار پیوند جان خود را از دست می‌دهند که این آمار نشان‌دهنده اهمیت موضوع پیوند عضو از بیماران مرگ مغزی را بیش از پیش نمایان می‌کند.

در هر 10 دقیقه یک نفر به لیست انتظار پیوند عضو افزوده می‌شود

به گزارش خبرگزری فارس از مشهد، به نقل از وب دا، شاپور بدیعی با بیان اینکه مرکز پیوند اعضای دانشگاه از سال ۸۰ راه‌اندازی شده است، گفت: با تلاش گروه پیوند اعضای دانشگاه تاکنون ۸۸۴ مورد پیوند عضو انجام شده که موجب نجات و ادامه زندگی 3 هزار و 400 نفر بیمار نیازمند به عضو شده است.

 معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه رشد چشمگیر در حوزه پیوند اعضا به دلیل همکاری و مشارکت مردم و تلاش‌های اعضای تیم پیوند اعضا دانشگاه بوده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر دانشگاه علوم پزشکی مشهد در کنار دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران و شیراز در ردیف دانشگاه‌های برتر کشور در حوزه پیوند اعضا محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه رسانه‌های گروهی نقش موثری در گسترش فرهنگ جامعه در زمینه اهدای عضو دارند، اضافه کرد: در صورت افزایش تعداد رضایت‌دهندگان نسبت به اهدای عضو به طور حتم موجب نجات جان بیماران زیادی می‌شود و از مرگ‌های ناشی از نارسایی عضو جلوگیری می‌شود.

بدیعی ضمن قدردانی از تلاش‌های انجام شده اعضای تیم پیوند اعضا به طور شبانه‌روزی برای نجات جان بیماران تلاش می‌کنند، متذکر شد: با تلاش‌های انجام شده در سال گذشته با ۱۲۳ مورد پیوند اعضا بیشترین میزان پیوند عضو در دانشگاه علوم پزشکی مشهد صورت گرفت که امر موجب نجات و ادامه زندگی ۵۲۶  بیمار نیازمند به عضو شد.

 معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تاکنون نیز ۲۶ مورد پیوند عضو از بیماران مرگ مغزی انجام شده که این امر موجب نجات ۱۰۵ بیمار شده است.

وی با بیان اینکه در حال مشهد سومین مرکز پیوند قلب و سومین مرکز پیوند کبد به شمار می‌رود، تصریح کرد: تلاش می‌شود در سال جاری با همکاری تمامی گروه‌ها و اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی بیش از پیش رسانه‌های گروهی به جایگاه سوم کشور در زمینه پیوند عضو برسیم.

بدیعی ادامه داد: در هر 10 دقیقه یک نفر به لیست انتظار پیوند در کشور  افزوده می‌شود و روزانه 7 تا 10 نفر از افراد در انتظار پیوند جان خود را از دست می‌دهند که این آمار نشان‌دهنده اهمیت موضوع پیوند عضو از بیماران مرگ مغزی را بیش از پیش نمایان می‌کند.

انتهای پیام/ 70031

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول