اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

عاملان آتش‌سوزی منابع طبیعی باید مجازات شوند

معاون امور عمرانی استاندار کرمانشاه گفت: باید با تعامل با دستگاه قضایی عاملان و مقصران آتش‌‎سوزی منابع طبیعی مورد پیگرد قانونی قرار گیرند و به جدیت مجازات شوند.

عاملان آتش‌سوزی منابع طبیعی باید مجازات شوند

 به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه به‌نقل از استانداری کرمانشاه، مهرداد سالاری در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان که با حضور فرمانداران برگزار شد، اظهار داشت: براساس پیش‌بینی‌های هواشناسی امسال تابستان گرمی را پشت سر خواهیم گذاشت که این موضوع در کنار پوشش گیاهی غنی در پی بارندگی‌های خوب رخ داده، احتمال وقوع آتش‌سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی و محیط زیست استان را بالا می‌برد.

معاون امور عمرانی استاندار کرمانشاه تاکید کرد: امسال باید هر طور شده آمار آتش‌سوزی‌ها کم شود که در این راستا باید تجهیزات موجود در استان برای مقابله با حریق‌های احتمالی آماده شود.

وی اضافه کرد: برگزاری یک مانور برای بالا بردن توانمندی استان برای مقابله با حریق‌های احتمالی در فصل تابستان ضرورت دارد.

سالاری با بیان اینکه فرمانداران باید توان تجهیزاتی خود را سازماندهی کنند، بر ضرورت تهیه نسخه شهرستانی وقوع حریق از سوی فرمانداران تاکید کرد و از فرمانداران خواست امکانات شهرستان‌های خود را در صورت لزوم به شهرستانی که در معرض خطر است، بفرستند.

وی با تاکید بر ضرورت هماهنگی با نیروهای نظامی و انتظامی برای کنترل این اماکن در صورت وقوع آتش‌سوزی، تصریح کرد: باید شورای تامین استان به تمامی نیروهای نظامی و انتظامی برای کنترل آتش‌سوزی دستورالعل ابلاغ کند.

معاون امور عمرانی استاندار کرمانشاه با بیان اینکه در صورت وقوع حریق یا هر اتفاق غیرمنتظره دیگری تمامی امکانات نظامی و انتظامی در اختیار ستاد بحران قرار می‌گیرد، گفت: باید فرمانداران در جلسات شورای تامین برای استفاده از قابلیت‌های نظامی و انتظامی با موضوع کنترل و پیشگیری از وقوع حریق در عرصه‌های منابع طبیعی و محیط زیست برنامه‌ریزی کنند.

وی ادامه داد: باید شرایطی فراهم شود که در شرایط بحرانی همه امدادرسان‌ها بتوانند به مناطق بحرانی بروند و برای این کار نیاز به دریافت مجوز نداشته باشند.

سالاری همچنین با اشاره به اینکه باید مناطقی که در استان پوشش موبایلی ندارند شناسایی شوند، گفت: شناسایی این نقاط سبب خواهد شد تا از امکانات دیگری در زمان بحران برای ارتباط برقرار کردن استفاده شود.

وی با اشاره به ضرورت استفاده از ظرفیت ان‌‌.جی.اوها برای مقابله با وقوع حریق در سطح استان افزود: NGOها در کنار عشایر، دهیاران و شوراهای روستایی می‌توانند نقش مهمی در کاهش وقوع حریق در سطح استان داشته باشند.

معاون امور عمرانی استاندار کرمانشاه سپس بر ضرورت استفاده از قابلیت‌های فضای مجازی برای پای کار آوردن مردم در مواقع بحرانی وقوع حریق تاکید کرد.

سالاری در ادامه با اشاره به ضرورت شناسایی عاملان آتش سوزی‌ها در عرصه‌های منابع طبیعی و محیط زیستی استان، تأکید کرد: باید عاملان آتش‌سوزی‌ها شناسایی و با آن‌ها برخورد شود.

وی ادامه داد: منابع طبیعی سرمایه‌های خدادادی است که به همه مردم  و آیندگان تعلق دارد، لذا باید متخلفان شناسایی و مجازات شوند.

معاون امور عمرانی استاندار کرمانشاه تاکید کرد: شناسایی و برخورد با مقصران آتش‌سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی و محیط زیستی استان می‌تواند بازدارنده باشد کما اینکه نمونه‌های این بازدارندگی را در جدی شدن جریمه‌ها در نبستن کمربند ایمنی شاهد بودیم که نتایج قابل قبولی هم به دنبال داشته است.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول