اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

چهار کشته در حمله جدید عربستان سعودی در شمال یمن

ائتلاف سعودی در حمله‌ای تازه به غیرنظامی‌ها در یمن، شهری در شمال غرب این کشور را بمباران کرد و در پی آن چهار نفر غیرنظامی در پانزدهمین روز ماه مبارک رمضان جان باختند.

چهار کشته در حمله جدید عربستان سعودی در شمال یمن

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، جنگنده‌های ائتلاف سعودی صبح روز دوشنبه یک خودرو غیرنظامی را در شهرستان «مستبا» در استان حجه، در شمال غرب این کشور هدف قرار دادند.

منابع بیمارستانی یمن می‌گویند که در این حمله هوایی، چهار نفر غیرنظامی کشته و یازده نفر زخمی شدند که وضعیت جسمانی برخی از زخمی‌ها وخیم است.

بر اساس گزارش شبکه خبری المسیره، خودروی مذکور در حال حرکت به سمت یکی از بازارهای شهرستان مستبا بود که هدف حمله هوایی ائتلاف سعودی قرار گرفت.

حمله و کشتار امروز سعودی‌ها در مستبا، یادآور کشتاری است که در تاریخ ۱۵ مارس ۲۰۱۶ در بازاری در شهرستان مزبور رخ داد. در آن حمله، ۱۱۷ نفر از جمله ۲۵ کودک کشته و بیش از ۲۰ نفر زخمی شدند.

ائتلاف سعودی پنجشنبه گذشته کشتار دیگری در صنعاء مرتکب شد که به دنبال آن، ۷۷ نفر کشته و زخمی شدند.

سخنگوی وزارت بهداشت یمن پنجشنبه گذشته گفته بود که تعداد قربانیان حملات ائتلاف سعودی اماراتی به منطقه مسکونی «الرقاص» در مرکز صنعاء به ۷۷ کشته و زخمی برجای گذاشت.

یوسف الحاضری درباره تعداد دقیق تلفات گفت: «تعداد شهدا به شش نفر رسیده است که چهار نفر از آنها کودک از یک خانواده و دو نفر هم مرد هستند. از این میان، ۷۱ نفر زخمی شدند که ۲۷ نفر از آنها کودک، ۱۷ نفر زن و ۲۷ نفر هم مرد هستند» (جزئیات بیشتر).

حملات ائتلاف سعودی به صنعاء دو روز پس از آن صورت گرفت که ارتش یمن با پهپاد دو ایستگاه پمپاژ نفت وابسته به شرکت «آرامکو» سعودی را هدف قرار داده بود.

حملات ائتلاف سعودی به یمن به بهانه بازگرداندن قدرت به عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن، ششم فروردین گذشته وارد پنجمین سال شده است. طی این مدت هزاران نفر از مردم این کشور کشته، زخمی و آواره شده‌اند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول