اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

ائتلاف سعودی حمله پهپادی انصار الله به نجران را تایید کرد

ائتلاف سعودی حمله پهپادی نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به منطقه نجران عربستان را تایید کرد.

ائتلاف سعودی حمله پهپادی انصار الله به نجران را تایید کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ائتلاف سعودی-اماراتی علیه یمن، عملیات پهپادی دیروز ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به منطقه «نجران» عربستان نزدیک مرز یمن را تایید کرد.

سرهنگ «ترکی المالکی» سخنگوی رسمی «ائتلاف عربی» حمله یمن به انبار تسلیحاتی ائتلاف را «منطقه غیرنظامی» خواند و گفت: شبه نظامیان حوثی یکی از مناطق شهر نجران را که مورد استفاده غیرنظامیان است با یک فروند پهپاد انتحاری هدف گرفتند.

سرهنگ المالکی در ادامه تلاش کرد پاسخ دفاعی یمنی‌ها را «خطر جهانی» جلوه دهد و با اتهام‌زنی دوباره به ایران، مدعی شد «شبه نظامیان الحوثی که مورد حمایت ایران هستند به اقدامات تروریستی خود ادامه می‌دهند که این امر تهدیدی واقعی برای امنیت منطقه و جهان است، زیرا اهداف غیرنظامی و شهروندان و مردمی را از اتباع مختلف هدف می‌گیرند».

المالکی وعده کرد «فرماندهی نیروهای مشترک همه اقدامات بازدارنده مطابق با قوانین بین المللی و انسانی و قوانین عرفی را به کار خواهد گرفت».

یگان پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن صبح سه‌شنبه (امروز) در عملیاتی منحصر به فرد فروگاه «نجران» عربستان (واقع در مرز سعودی و یمن) را هدف قرار داد. عملیات مذکور ارتش یمن، یک انبار اسلحه در فرودگاه نجران را هدف قرار داد و منجر به آتش‌سوزی در مکان هدف شد.

فرودگاه نجران،‌ فرودگاهی منطقه‌ای در هفت کیلومتری شهر نجران در جنوب عربستان است که سال ۱۹۷۳ تأسیس شده است.

این فرودگاه در سال ۲۰۱۵ و در پی جنگ نظامی عربستان علیه یمن و واکنش موشکی یمنی‌ها تعطیل شد اما بنا به گزارش روزنامه «عکاظ» سازمان هواپیمایی عربستان دوم می ۲۰۱۹ (۱۲ اردیبهشت) از تکمیل شدن مقدمات برای بازگشایی این فرودگاه و از سرگیری پروازها خبر داده بود. 

شهر نجران که در جنوب آن پایگاه‌ها و مقرهای نظامی متعددی قرار دارد، یکی از اهداف ارتش یمن برای پاسخ به حملات نظامی عربستان سعودی است.  

سرهنگ ترکی المالکی، سخنگوی رسمی نیروهای ائتلاف دیروز هم اعلام کرده بود که صبحگاه دوشنبه پدافند هوایی سعودی اهدافی هوایی را که در مناطق ممنوعه در استان‌های جده و طائف (در غرب عربستان) پرواز می‌کردند رهگیری کرده، و با توجه به شرایط مقتضی اقدامات لازم را انجام داده است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول