اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

اجرای فاز دوم خط انتقال مجتمع فیض آباد- سراوک

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی فامنین از اجرای فاز دوم پروژه آبرسانی به دو روستای فیض آباد و سراوک خبر داد.

اجرای فاز دوم خط انتقال مجتمع فیض آباد- سراوک

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، عیسی احمدی ظهر امروز در جریان بازدید از پروژه خط انتقال مجتمع فیض آباد-سراوک اظهار کرد: فاز دوم این پروژه از چاه جدیدالحفر روستای فیض‌آباد تا مخزن هوایی روستای سراوک در حال اجراست.

وی با بیان اینکه فاز اول این پروژه به طول 2.5 کیلومتر پیش از این اجرا شده است افزود: در فاز دوم 4 هزارو 500 متر لوله‌گذاری سایز 200 میلی متر و 3 هزارو 100 متر لوله‌گذاری سایز 160 میلی متر در حال اجراست.

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی فامنین با بیان اینکه در این پروژه دو مخزن 200 و 500 متر مکعبی ایستگاه بین راهی نیز تعبیه خواهد شد اظهار کرد: این دو مخزن به طور همزمان ذخیره و پمپاژ آب را عهده‌دار هستند به گونه‌ای که این مخازن برای روستای سراوک عملیات پمپاژ و برای روستای فیض‌آباد ذخیره آب را امکانپذیر می‌کنند.

وی گفت: فاز نخست این پروژه با 700 میلیون تومان و دربازه زمانی پنج ماهه عملیاتی شد ضمن اینکه فاز دوم از اسفندماه سال گذشته آغاز شده و بر اساس قرارداد پروژه بازه زمانی تعریف شده یک ساله است.

احمدی ادامه داد: البته امیدواریم با حل مشکل معارضین و تخصیص اعتبارات، این فاز نیز در نیمه نخست سال جاری به سرانجام برسد.

وی با اشاره به اینکه میزان اعتبار مورد نیاز فاز دوم پروژه چیزی در حدود 2 میلیارد تومان پیش‌بینی شده است بیان کرد: این فاز شامل ایستگاه بین راهی تا روستای سراوک و تکمیل خط پمپاژ از چاه جدید تا ایستگاه بین راهی است.

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان فامنین بیان کرد: در فاز سوم احداث مخازن و تجهیز آن مد نظر است که بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده این فاز نیازمند یک‌میلیارد و 700 میلیون تومان است.

 وی یادآور شد: همچین اجرای خط برق در این پروژه نیز نیازمند هزینه‌کرد 300 تا 400 میلیون اعتبار است.

احمدی با بیان اینکه این پروژه دو روستای بزرگ سراوک و فیض آباد از توابع شهرستان فامنین را زیر پوشش قرار خواهد داد گفت: در حال حاضر 417 خانوار با یک‌هزار و 360 نفر جمعیت در روستای سراوک و 690 خانوار با 2 هزار و 500 نفر در روستای فیض‌آباد ساکن هستند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به دیگر پروژه‌های در دست اجرا در روستای جهان‌آباد گفت: این روستا یکی از روستاهای بزرگ شهرستان فامنین است که چندین سال از مشکل کمبود آب رنج می برد.

وی ادامه داد: در راستای حل مشکل؛ پروژه آبرسانی به این روستا با جانمایی و حفر چاه در دستور کار قرار گرفت و بر همین اساس مجوز حفاری 150 متر گرفته شد.

احمدی با بیان اینکه بر مبنای قرار داد امضا شده اعتبار اولیه این پروژه 210 میلیون تومان است بیان کرد: در صورت آبدهی چاه، اجرای یک کیلومتر خط پمپاژ، تجهیز و اجرای خط انتقال برق در دستور کار است.

وی گفت: این پروژه یه صورت تعهدی در حال انجام  است و در صورت تامین اعتبارات سال 98 معوقات پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام/ 89001/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول