اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

مهارت‌آموزی 3700 دانشجو در استان فارس

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای فارس گفت: در سال گذشته 3 هزار و 776 نفر از دانشجویان در سطح فارس از آموزش‌های مهارتی بهره‌مند شدند .

مهارت‌آموزی 3700 دانشجو در استان فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، یدالله رحمانی ظهر امروز در دومین جلسه شورای مهارت استان فارس که با حضور روسای دانشگاه‌ها و مدیران کل عضو این شورا در محل استانداری برگزار شد، اظهارداشت:

طرح توانمندسازی دانشجویان

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای فارس نیز با تاکید بر اجرای طرح توانمندسازی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی اعلام کرد: با ارایه آموزش‌های مهارتی و با همکاری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و اجرای طرح «ایران مهارت» با همکاری اداره کل آموزش و پرورش توانمندسازی بیشتری محقق می‌شود.

حشمت کوشکی افزود: هدف از طرح توانمندسازی دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی کمک به اشتغال دانش‌آموختگان دانشگاهی بر پایه سه فرآیند اصلی نیازسنجی مهارتی، ارائه خدمات مشاوره شغلی و آموزشی و ارائه آموزش‌های مهارتی مورد نیاز بازار کار است.

وی با شرح بیشتر این طرح گفت: در سال گذشته 3 هزار و 776 نفر از دانشجویان در سطح فارس از آموزش‌های مهارتی بهره‌مند شدند و طرح «ایران مهارت» در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و اجرایی کردن منویات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم تحول در نظام آموزش رسمی دوره متوسطه و تاکید رئیس جمهور بر ارائه آموزش‌های مهارت‌محور به دانش‌آموزان اجرا می‌شود.

کوشکی تصریح کرد: هدف از اجرای این طرح توسعه و تقویت فرهنگ کار از سنین پایه، ایجاد زمینه مناسب برای شناسایی استعدادهای مهارتی دانش‌آموزان و هدایت تحصیلی آنهاست تا شایستگی‌های پایه فنی مورد نیاز نیروی کار در حرفه‌ها و مشاغل گوناگون را کسب کنند.

گام‌هایی برای مهارت‌آموزی دانشجویان

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری فارس نیز گفت: اهمیت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در جامعه کنونی و با توجه به نرخ بیکاری در سطح جامعه و به خصوص در بین افراد تحصیل کرده بر کسی پوشیده نیست.

یدالله رحمانی ادامه داد:  تعاملی که بین مراکز آموزش عالی و آموزش فنی و حرفه‌ای استان برقرار شده است، حرکتی مثبت به شمار می‌رود.

وی اضافه کرد: لازم است تا با استفاده از ظرفیت‌های موجود گام‌های موثری در زمینه مهارت‌آموزی به دانشجویان برداشته شود و از تجارب موفق کشورهای دنیا در تصمیم‌گیری‌های حوزه آموزش فنی و حرفه‌ای نیز بهره‌گیری به عمل آید.

 نجفی، مدیر کل آموزش و پرورش فارس نیز گفت: بر اساس برنامه‌ریزی جدید هر دانش‌آموز در پایان دوره متوسطه اول حداکثر یک مهارت 60 ساعته را باید گذرانده باشد و در سال جاری 10 درصد مدارس دولتی و تمامی مدارس غیر دولتی و هیات‌امنایی متوسطه اول موظف به اجرای این طرح هستند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول