اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  سایر حوزه ها

...که برون در چه کردی که درون خانه آیی؟

جناب آقای روحانی! شما تا کنون با اختیارات وسیعی که بخصوص در حوزه اقتصاد کشور داشته اید چه کرده اید که امروز درخواست افزایش اختیارات را مطرح می‌کنید؟

...که برون در چه کردی که درون خانه آیی؟

به گزارش خبرگزاری فارس، «مهدی فضائلی» کارشناس مسائل سیاسی در یادداشتی نوشت:

"افزایش اختیارات رئیس جمهور" از موضوعات داغ این روزهاست.
موضوعی که خاطرات دور دوم خاتمی و احمدی نژاد را تداعی کرد و این سوال را در ذهن برجسته نمود که این چه داستانی است که روسای جمهور در دور دوم خود و زمانی که در عمل به وعده ها ناکام شده اند متوجه کمبود اختیاراتشان میشوند؟!
البته آقای روحانی شرایط جنگ اقتصادی را بهانه کرده و ماجرای "شورای عالی پشتیبانی جنگ" در زمان حضرت امام(ره) را خاطر نشان ساخته اند!
ما نیز نکاتی را به آقای روحانی خاطر نشان میکنیم.
جناب آقای روحانی! مگر بنی صدر حدود دو هفته پس از آغاز ریاست جمهوریش از طرف حضرت امام بعنوان فرمانده کل قوا منصوب نشد و اختیارات لازم و حداکثری نداشت؟ پس چه شد که نه تنها گرهی از مشکلات کشور باز نکرد بلکه تنشها و مشکلات کشور را آنچنان افزایش داد که سرانجام به عزل او انجامید؟
جناب آقای روحانی!مگر در سال ۶۷ مرحوم آقای هاشمی رفسنجانی به درخواست آیت الله خامنه ای، رئیس جمهور وقت، جانشین فرمانده کل قوا نشد و آن اختیارات وسیع را نداشت؟ سرانجام جنگ چه شد؟
جناب آقای روحانی! شما تشکیل شورای عالی پشتیبانی جنگ در زمان دفاع مقدس را یادآوری کرده اید؛ اعضای این شورا را حضرت امام تعیین کردند و رئیس شورا هم رئیس جمهور بود؛ دقت دارید؛رئیس"شورا" و نه فرمانده!
که البته آن هم باید مطلعین گزارش دهند چه شد که به رغم وجود این شورا، رئیس آن یعنی آیت الله خامنه ای در سال ۶۷ پیشنهاد جانشینی کل قوای مرحوم هاشمی رفسنجانی را دادند!
جناب آقای روحانی! مگر رهبری از اوائل سال قبل بطور ویژه و مکرر از شما نخواستند که برای مقابله با جنگ اقتصادی دشمن، اتاق جنگ اقتصادی تشکیل بدهید و حرکتی انجام نشد تا سرانجام خود ایشان "شورای عالی هماهنگی اقتصادی" را با آن ترکیب سطح بالا تشکیل دادند و شما را به عنوان رئیس جمهور، رئیس این شورا گذاشتند؟!
و خلاصه اینکه شما تا کنون با اختیارات وسیعی که بخصوص در حوزه اقتصاد کشور داشته اید چه کرده اید که امروز درخواست افزایش اختیارات را مطرح می‌کنید؟
آیا اختیاراتی بیش از این میخواهید که میلیاردها دلار کشور و چندین تن طلا را به نحوی توزیع کنید که آن شد که شد؟!
اینجاست که بیتی از غزل فخرالدین عراقی در ذهن متبادر میشود که:
به طواف کعبه رفتم به حرم رهم ندادند
که برون در چه کردی که درون خانه آیی؟
پایان سخن اینکه، مطابق اصل ۱۲۲ قانون اساسی،"رییس‏ جمهور در حدود اختیارات‏ و وظایفی‏ که‏ به‏ موجب‏ قانون‏ اساسی‏ و یا قوانین‏ عادی‏ به‏ عهده‏ دارد در برابر ملت‏ و رهبر و مجلس‏ شورای‏ اسلامی‏ مسئول‏ است‏" و رهبر و مردم هم از شما بیش از اختیارات و وظایف مصرح در قانون اساسی و قوانین عادی انتظار ندارند!

**انتشار همزمان در روزنامه صبح نو

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول