اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

25 هزار بیمار در انتظار پیوند هستند/ راه‌اندازی بخش پیوند ریه در تبریز

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به اینکه تنها 20 درصد از خانواده‌های افراد دچار مرگ مغزی به اهدای عضو رضایت می‌دهند، گفت: بیش از 25 هزار بیمار در کشور در انتظار پیوند هستند.

 25 هزار بیمار در انتظار پیوند هستند/ راه‌اندازی بخش پیوند ریه در تبریز

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حجت پورفتحی عصر امروز در دومین همایش پروانگی که در تالار شهید شایانمهر برگزار شد اظهار داشت: برای اشاعه فرهنگ اهداء عضو با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و شهرداری تبریز مشوق هایی در نظر گرفته شده است. 

وی تصریح کرد: اعطا هزینه های درمانی رایگان، تقبل بخشی از هزینه‌های کفن و دفن و اختصاص مزار رایگان در آرامستان وادی رحمت بخشی از مشوق‌های در نظر گرفته شده برای هموطنان اهداء کننده اعضاء است.

تنها 20 درصد از خانواده‌های افراد دچار مرگ مغزی شده به اهداء عضو رضایت می‌دهند

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به اینکه تنها 20 درصد از خانواده‌های افراد دچار مرگ مغزی شده به اهداء عضو رضایت می‌دهند، گفت: با وجود اینکه در حال حاضر بیش از 25 هزار بیمار در انتظار پیوند در کشور قرار دارد اما رضایت گرفتن از خانواده‌های افراد مرگ مغزی شده بسیار سخت بوده و به نظر می رسد باید بیش از پیش برای فرهنگ‌سازی اهداء عضو تلاش کرد. 

پورفتحی ادامه داد: بیشترین تعداد منتظر در لیست پیوند بیماران کلیوی هستند.

وی افزود: با تلاش همکاران و کادر درمانی در سالهای اخیر توانسته‌ایم خرید و فروش کلیه را با فرهنگ‌سازی اهداء عضو به حداقل رسانده و هموطنان دیگر در اطراف بیمارستان‌ها و مراکز درمانی شاهد آگهی‌های فروش کلیه نیستند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: با گسترش خدمات اصلی پیوند، بخش پیوند بسیار مجهزی به کمک خیران افتتاح شده و توانستیم از سال قبل، پیوند قلب و کبد را هم راه اندازی کنیم.

هر سال ۱۰۰ نفر در آذربایجان‌شرقی دچار مرگ مغزی می شوند

پورفتحی بیان کرد: با توجه به تعداد جمعیت آذربایجان شرقی که قریب به سه میلیون و 800 هزار نفر است، هر سال 100 نفر دچار مرگ مغزی می‌شوند.

وی افزود : تمام اعمال پیوند چه برای دهنده و گیرنده رایگان است و برای ترویج فرهنگ اهدا باید مردم و رسانه‌ها نیز کمک کنند.

 پورفتحی از تلاش برای راه اندازی بخش پیوند ریه در آینده خبر داد.

انتهای پیام/60001/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول