اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

اهدای کالاهای سیل‌زدگان تا پایان خردادماه

معاون ستاد اجرایی فرمان امام از اتمام اهدای کالاهای سیل‌زدگان کشور تا پایان خردادماه خبر داد و گفت: در حوزه اشتغال و ساخت منازل تا پایان سال ۹۸ اقدامات انجام می‌شود.

اهدای کالاهای سیل‌زدگان تا پایان خردادماه

عارف نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد با اشاره به اقدامات انجام‌شده توسط ستاد اجرایی فرمان امام برای کمک سیل‌زدگان کشور اظهار کرد: برآورد و بر اساس بررسی اطلاعات اولیه به‌دست‌آمده ۳۰ هزار خانوار در سراسر کشور از کمک‌های ستاد اجرایی فرمان امام در حوزه تأمین لوازم زندگی بهره‌مند می‌شوند.

وی خانوارهای مشمول این طرح در خراسان شمالی را ۲ هزار مورد عنوان کرد و افزود: در صورت آمادگی استاندار، فرمانداران و دهیاران به‌سرعت می‌توان این اقلام را در استان توزیع کرد.

معاون ستاد اجرایی فرمان امام همچنین در ادامه به تفاهم‌نامه همکاری کمک بلاعوض برای ساخت ۶۰ هزار منزل مسکونی برای سیل‌زدگان با همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خبر داد و گفت: این کمک‌های بلاعوض بالغ‌بر ۲۷۰ میلیارد تومان بوده که با ۵۳۰ میلیارد تومان کمک‌های قرض‌الحسنه برای راه‌اندازی اشتغال و کسب‌وکار در کشور رقمی بالغ‌بر ۸۰۰ میلیارد تومان را شامل می‌شود.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر پیش‌بینی زمانی انجام تعهدات ستاد اجرایی فرمان امام برای سیل‌زدگان تصریح کرد: بر اساس پیش‌بینی‌ها و همکاری مسئولان استانی در سراسر کشور موعد اتمام تحویل دام‌های سبک و بسته‌های لوازم‌خانگی به سیل‌زدگان کشور تا پایان خردادماه امسال برنامه‌ریزی‌شده است.

نوروزی همچنین تعهدات ستاد اجرایی فرمان امام برای ایجاد اشتغال را تا پایان سال ۹۸ عنوان کرد و افزود: ۱۰۰ هزار اشتغال برای جوانان جویای کار تعریف‌شده و ایجاد خواهد شد و تا پایان امسال نیز کمک‌های ستاد اجرایی فرمان حضرت امام برای بازسازی منازل سیل‌زدگان کشور به اتمام می‌رسد.

وی در پایان در خصوص وقوع سیل و احتمال ایجاد آسیب‌های جدید در کشور گفت: در صورت وقع اتفاقاتی در کشور سقف تعهدپذیری ستاد اجرایی فرمان امام بسته نیست و امکان افزایش تعهدات این مجموعه در کشور وجود دارد.

انتهای پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول