" /> " /> " /> " />
اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

طرح ۳۰ شب، ۳۰ مسجد در قرچک در حال انجام است/ مسجد مرکز و پایگاه انقلاب و اسلام است

فرمانده سپاه بسیج ناحیه 15خرداد شهرستان قرچک گفت: طرح ۳۰ شب، ۳۰ مسجد در قرچک در حال انجام است.

طرح

علی‌اصغر شهیری فرمانده سپاه بسیج ناحیه 15خرداد شهرستان قرچک در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس از قرچک، گفت: سال گذشته در ماه مبارک رمضان تصمیمی مبنی  بر حضور در مساجد شهرستان در مناسبات مذهبی گرفته شد، درنتیجه طرح "۳۰ شب، ۳۰ مسجد" را ارائه کردیم به این صورت که در ماه رمضان هر شب یک مسجد را در نظر داریم که با جمعی از همکاران در حوزه سپاه و بسیج در مساجد و در بین مردم  و نمازگزاران حضور پیدا و  به این شکل بخشی از وظایف خود را عملی کنیم.

وی افزود: اعتقاد ما بر این است که مسجد مرکز و پایگاه انقلاب و اسلام است و شکل‌گیری انقلاب اسلامی در مسجد بوده و مردم و نیروهای حزب‌الله در مسجد گرد یکدیگر آمدند و در پیروزی انقلاب اسلامی  نقش‌آفرینی کردند.

فرمانده سپاه بسیج ناحیه 15خرداد شهرستان قرچک تصریح کرد: به همین منظور است که محراب مسجد را محل حرب و ستیز با دشمنان و سنگر میدانیم، بنابراین مساجد نقش تأثیرگذاری در جامعه اسلامی دارند ‌و توجه به مسجد توسط مسؤولین و حضور آن‌ها در میان مردم، موجب‌ تکریم مردم می‌شود و از طرف دیگر، برای مردم بسیار انگیزه دهنده و نشاط‌آور است که مسئولین رابین خود می‌بینند.

شهیری در این خصوص ادامه داد: یکی از موضوعات دیگری که در طرح "۳۰ شب ۳۰ مسجد" قابل‌توجه است این است که سپاه با این کار، الگویی را ارائه داده که سببی برای حضور ارزشمند مسؤولین شهرستان در مساجد شده است، هرچه ما نسبت به مساجد توجه بیشتری داشته باشیم، بسیاری از موضوعات و گرفتاری‌های اجتماعی و برخی از کارهای فرهنگی حل خواهد شد.

وی در خصوص بررسی مشکلات مردم گفت: برخی از این مشکلات توسط ‌بسیج قابل‌حل است، اما بخشی از این موضوعات به سایر دستگاه‌های خدمات رسان مرتبط است. برای مثال، مشکلاتی در شورای تأمین مطرح شد و امید است که این مشکلات، به دستگاه‌های اداری انعکاس داده شود. برخی از موضوعات نیز مختص یک اداره است که به اداره مربوطه ارجاع داده می‌شود و توسط آن اداره پیگیری خواهد شد.

فرمانده سپاه بسیج ناحیه 15خرداد شهرستان قرچک در رابطه با حلقه‌های صالحین نیز، اظهار داشت : ۳۰ شب ۳۰ مسجد، مقدمه طرح "محله اسلامی" است. امسال طرحی را با عنوان "محله اسلامی" در دستور کارداریم؛ در این طرح سعی خواهد شد که برای هر محله یک مدیر از معتمدین محل در نظر گرفته شود و مدیر محله موظف است مشکلات و آسیب‌های محله را شناسایی و ابلاغ کند.

انتهای پیام/67037/م/ی30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول