اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

اژه‌ای: عده‌ای رسماً قانون‌شکنی می‌کنند/ انفعال عامل گسترش ناهنجاری‌ها است

معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه عده‌ای رسماً قانون‌شکنی می‌کنند، گفت: برخی گاهی اوقات فضا را آن‌قدر تنگ می‌کنند که یک جانباز و خانواده شهید از امر به معروف می‌ترسد.

اژه‌ای: عده‌ای رسماً قانون‌شکنی می‌کنند/ انفعال عامل گسترش ناهنجاری‌ها است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی‌ اژه‌ای ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس کل دادگستری استان اصفهان اظهار کرد: در آستانه دهه دوم ماه رمضاه هستیم که خداوند همه ما را دعوت کرده است و بر ما منت گذاشته و خوان گسترده‌ای را به روی ما باز کرده است.

معاون اول قوه قضائیه تصریح کرد: یک شب را بیشتر از کل عمر ما ارزش داده و خواب و نفس ما را پاداش می‌دهد و انشالله از سر تقصیرات ما می‌گذرد؛ اگر ما از لحظه لحظه‌های این روزها و ماه و به خصوص شب‌ها و روزهای آینده استفاده نکنیم، خسران کرده‌ایم.

محسنی‌ اژه‌ای بیان کرد: نباید اینگونه جلسات زیاد وقت ما را بگیرد و تنها باید تقدیر و تشکر از زحمات کسی باشد که زحمت کشیده است؛ جلسه برای تکریم دو مدیر است و خسروی‌وفا بیش از نیمی از خدمت خودش را مدیرکل بوده است که افرادی مثل او کم داریم.

معاون اول قوه قضائیه ادامه داد: وی آن‌چه در توان داشت در طبق اخلاص گذاشت و با تلاش شبانه‌روزی و رنج و زحمت برای خود و خانواده‌اش توانست خدماتی را ارائه دهد؛ خوشحال بودیم که به خدمتشان ادامه دهند ولی از یکسال پیش اصرار داشت که مرخص شود ولی از قوه منفک نشود.

وی تاکید کرد: با آمدن ریاست جدید بار دیگر مشکلاتش را طرح کرد و درحالی که با اصرار ریاست قوه بر بقا مواجه شد، ولی درخواست تا به مشکلات شخصی و خانوادگی‌اش برسد.

معاون اول قوه قضائیه یادآور شد: استان اصفهان استانی عالم‌پرور و بافرهنگ است و سرداران زنده و شهید آن در تارک تاریخ ایران برای همیشه با درخشش خاصی وجود خواهد داشت؛ اصفهان جایی است که در یک روز 300 شهید را تشییع کرده است و این اصفهان نیاز به خدمت ویژه دارد.

محسنی‌ اژه‌ای تاکید کرد: از یک سو این انتظار که یک انتظار به حق است وجود دارد که ما باید تمام تلاشمان را انجام دهیم تا این انتظار را پاسخ دهیم و از یک سو دشمن همه‌جانبه درحال فشار به مردم است تا به زعم خودشان صبر و تحمل مردم را تاب کند.

معاون اول قوه قضائیه خطاب به مدیرکل جدید گفت: کار با زمانی که دادستان بودید، تفاوت کرده است و عده‌ای امروز خواسته یا ناخواسته در میدان دشمن بازی می‌کنند و از همه توان استفاده می‌کند و فشار می‌آورد و عده‌ای هم در داخل هم در همین راستا کار می‌کنند؛ جنسشان را گران می‌فروشند یا احتکار می‌کنند و چوب لای چرخ مردم می‌گذارد و مردم را سرگردان می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: دشمن به دنبال آن است که صبر و حوصله ملت را کاهش دهد و در اینجا ضرورت دارد با کسانی که چوب لای چرخ تولید می‌گذارد و هرآنجه که موجب تشدید فشار به مردم می‌شود، جای گذشت نیست و رئیس جدید به خوبی می‌داند که چگونه باید فرآیندها را تسریع کند.

محسنی اژه‌ای ابراز داشت: ناهنجاری‌هایی در کشور وجود دارد که نباید اجازه دهیم دشمن جسور شود و تجاهر به قانون‌شکنی زیاد شود؛ باید جلوی این‌ها را بگیریم که این‌ها فقط یک راهکار ندارد و فقط با گرفتن، زندان، شلاق و ... حل نمی‌‎شود.

معاون اول قوه قضائیه مطرح کرد: بد است برای ملت ایران و به خصوص اصفهان که عده‌ای دهن‌کجی و هنجارشکنی کنند؛ گاهی اوقات فضا را آن‌قدر تنگ می‌کنند که یک جانباز و خانواده شهید می‌ترسد از امر به معروف، نباید در حالت انفعال قرار بگیریم، عده‌ای رسماً قانون‌شکنی می‌کنند و پلیس ما را تهدید می‌کنند؛ نباید عقب‌نشینی کنیم چون آن‌ها را به جلو می‌راند.

محسنی اژه‌ای اذعان کرد: باید بررسی شود که چه تعداد از کیفرخواست‌ها در دادگاه‌ها پذیرفته نمی‌شود که باید ارزشیابی شود؛ چه تعداد از احکام ما در دادگاه بدوی و تجدید نظر تغییر می‌کند که باید این‌ها در بیاید و اشکال هرکجا هست باید حل شود.

معاون اول قوه قضائیه افزود: زمانی که جرم محرز می‌شود، نباید دیگر خیلی تغییر کند و باید آن قدر متقن باشد که تغییر نکند مگر آنکه چیز جدید رخ داده باشد؛ حجم کار بالاست و تنوع کار زیاد و ممکن است همه قضات ما تجربه و تخصص لازم و کافی را نداشته باشند ولی در این جا چاره‌ای جز همفکری، نظارت مستمر و مباحث علمی مستمر باید کاری کنیم که کار مردم را زودتر و سریع‌تر انجام دهیم.

وی مطرح کرد: یکی از مشکلات اساسی خود دستگاه قضایی که مردم هم از آن شکایت دارند، همین طول کشیدن است و باید ابتدا کاری کنیم که حجم ورودی پرونده‌ها کاهش پیدا کند؛ مشورت کردن هیچ منافاتی با استقلال قضایی ندارد که باید از این موضوع استفاده کنیم.

محسنی اژه‌ای تاکید کرد: نباید اجازه دهیم دشمن با مدد از ناهنجاری‌های فرهنگی و اجتماعی، تهاجمش را بیشتر کند؛ در برابر دهن کجی به مقدسات نباید منفعل باشیم؛ باید فضای امر به معروف و نهی از منکر گسترش یابد‌ و همه به پشتیبانی  از قانون و ارزش‌ها به پا خیزیم.

وی در ادامه ابراز داشت: شورای حل اختلاف باید از ریش‌سفیدان باشد که باهدف صلح و سازش ایجاد شده؛ خیلی از مشکلات را باید فراتر از حل اختلاف وارد عمل شویم و همه دست به دست همه دهند تا مشکلات حل شود و از ظرفیت همه باید برای صلح و سازش استفاده کنیم.

معاون اول قوه قضائیه بیان داشت: هرچقدر که ما کارمند و قاضی اضافه کنیم، تا زمانی که ورودی پرونده‌ها بالا باشد، تغییری ایجاد نمی‌شود و باید تمام تلاشمان را انجام دهیم که حجم ورودی پرونده‌ها کاهش پیدا کند.

انتهای پیام/63077/م30/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول