اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

صادرات محموله غیر نفتی به عمان از اسکله جاسک

رئیس اداره بنادر و دریانوردی شهرستان جاسک گفت: 700تن محموله غیر نفتی از اسکله اداره بندر و دریانوردی شهرستان جاسک به بندر السویق عمان صادر شد.

صادرات محموله غیر نفتی به عمان از اسکله جاسک

محمد زارعی بعداز ظهر امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در جاسک اظهار داشت: تعداد 700 تن کالا غیرنفتی توسط یک کشتی باری از اسکله چند منظوره این شهرستان به مقصد سویق عمان صادر شد.

وی، ارزش این محموله صادراتی را 50 هزار دلار ذکر کرد و افزود: این کالاها از استان‌های قزوین، فارس، اصفهان و یزد بودند که به همت شرکت کشتیرانی کیهان بحر جنوب به کشور مذکور صادر شد.

رئیس اداره بنادر و دریانوردی شهرستان جاسک اضافه کرد: سیلیکات سدیم، کاشی و سرامیک، گچ ساختمانی، مصنوعات پلاستیکی و ورق گالوانیزه عمده کالاهای صادراتی است که از طریق این خط دریایی به کشور عمان صادر می‌شود.

زارعی با بیان اینکه بندر جاسک بعد از بندر شهید رجایی تنها بندری که در سطح استان ارسال این نوع محموله‌ها را به سویق عمان ارسال می‌کند، خاطرنشان کرد: این خط از نیمه دوم سال گذشته راه‌اندازی شد و در سال جاری نخستین محموله صادر شده به این کشور است.

گفتنی است، 25 فروند لنج تجاری در شهرستان جاسک در قالب شرکت تعاونی لنجداران جاسک مشغول فعالیت هستند و با توجه به نزدیکی این بندرساحلی به کشور عمان، امور صادرات به ویژه در بعد محموله غیر نفتی از اهمیت بالایی برخوردار است.

انتهای پیام/88050/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول