به گزارش خبرگزاری فارس از تالش، نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی عصر امروز در جلسه بررسی پروژههای راه و شهرسازی شهرستان تالش با انتقاد از دخالت و ممانعت منابع طبیعی در آسفالت راه روستایی اظهار کرد: در کجای قانون گفتهشده که منابع طبیعی حق دخالت و ممانعت درروند آسفالت راههای روستایی را دارد.
محمود شکری با تأکید بر ادامه روند آسفالت راههای روستایی تالش گفت: وقتی اجازه ساخت یک جاده برای یک روستا دادهشده است چطور میشود که اجازه آسفالت آن داده نمیشود.
وی با بیان اینکه کیفیت آسفالتهای انجامشده توسط برخی پیمانکاران در تالش کیفیت خوبی ندارد، افزود: باید مشخص شود عمر مفید آسفالت در شهرستان چند سال است تا در صورت عدم برخورداری آسفالتها از کیفیت مطلوب مسؤولان مربوطه و پیمانکاران پاسخگو باشند.
لزوم توجه ویژه مسؤولان به آبادی زیرساختهای تالش
فرماندار تالش نیز در این جلسه با بیان اینکه حدود 75 درصد از جادههای شهرستان در مناطق کوهستانی قرار دارد، اظهار کرد: با توجه بهقرار گرفتن بخش زیادی از مسیرهای دسترسی به روستاها در مناطق ییلاقی، نیازمند نگاه ویژه مسؤولان برای عمران و آبادانی و ایجاد زیرساختهای مناسب برای این مناطق هستیم.
عیسی مهدوی با اشاره به مشکلات و خطرات ناشی از عدم تکمیل تقاطع غیر همسطح خرجگیل، خواستار تعیین تکلیف پروژههای کمربندی خطبه سرا، آسفالت کمربندی تالش (20 متری)، راه دسترسی روستای کوهستان، کرمدول و محدوده بابا اسماعیل و گیلانده شد.
آسفالت 67 درصدی جادههای گیلان تا سال 97
مدیرکل راه و شهرسازی استان گیلان نیز در این جلسه با اشاره به سخت بودن شرایط کار در مسیرهای کوهستانی اظهار کرد: هر پیمانکاری که قابلیت و آمادگی آسفالت در جادههای روستایی را دارد ما آمادگی اخذ قرارداد را داریم.
ماکان پدرام با بیان اینکه در دو سال گذشته 67 کیلومتر از راههای روستایی آسفالت شده است، گفت: آسفالتهای انجامشده در استان گیلان به نسبت سایر استانها آمار بهتری دارد اما در تلاش هستیم درصد برخورداری گیلان را بالا ببریم.
انتهای پیام/84007