اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

ترویج ابتذال و هرزگی دستور کار دشمن در فضای مجازی

امام‌جمعه اقلید گفت: دشمن با ترویج ابتذال، هرزگی و بی‌بندوباری در فضای مجازی جوانان و نوجوانان ما را هدف قرار داده است.

ترویج ابتذال و هرزگی دستور کار دشمن در فضای مجازی

به گزارش خبرگزاری فارس از اقلید، حجت‌الاسلام محمدصادق طالبی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه امروز این شهر از جشنواره مسابقات کتاب‌خوانی رضوی به مناسبت دهه کرامت سخن گفت و با اشاره به اینکه منابع این مسابقه، سیره و زندگی‌نامه امام رضا(ع)، احمد بن موسی(ع)، حضرت معصومه(س) و امام جواد(ع) است، اظهار داشت: این جشنواره بهانه و فرصت خوبی برای مطالعه افراد درزمینهٔ زندگی و سیره بزرگان دین و آشنایی بیشتر و بهتر با زندگی آن‌ها است.

وی به دفاع عزتمندانه از زبان فارسی توسط مقام معظم رهبری و گلایه ایشان از ترویج زبان بی‌هویت و تعابیر نادرست و خارجی و...اشاره کرد و با استناد به آن گفت: اگر ملتی مقهور اراده طرف مقابل خود شد، در درازمدت یا کوتاه‌مدت تسلیم دشمن می‌شود.

امام‌جمعه اقلید با اشاره به اعلام آمریکا مبنی بر اینکه ناوهای جنگی خود را به سمت خلیج‌فارس به حرکت درآوردند و نیز سخن مقام معظم رهبری که «جنگی اتفاق نمی‌افتد»، و درنهایت عقب‌نشینی دشمن، تصریح کرد: اگر استقامت ورزیم، پیروز میدان می‌شویم.

خطیب جمعه اقلید به قدرت و اراده سپاه، ارتش، بسیج و نیروی انتظامی اشاره و تصریح کرد: در دفاع مقدس نیز همین نیروها با امکانات و تجهیزات حداقلی اما با اراده و باور قوی، پیروزی آفریدند.

طالبی به مذاکرات هسته‌ای، برجام، سال‌هایی که وقت کشور بیهوده در این زمینه هزینه شد و تذکرات مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: اگر با اراده قوی گفت‌وگو می‌شد، امروز نه‌تنها چیزی از دست نمی‌دادیم بلکه پیشرفت‌هایی نیز کسب می‌کردیم.

وی با بیان اینکه جنگ اراده‌ها، زمینه‌ای برای محک طرف مقابل است به نمونه‌هایی از آن و مدیریت‌ها و درایت‌های مقام معظم رهبری در این میدان اشاره کرد و عنوان داشت: باید روی پای خود ایستاده و اقتصاد مقاومتی و رونق تولید را در عمل، نه در شعار، به اثبات برسانیم و زمینه‌ساز حضور نسل جوان متعهد و انقلابی باشیم.

امام‌جمعه اقلید ادامه داد: همان‌گونه که مقام معظم رهبری فرمودند، با مذاکره مشکل کشور حل نمی‌شود بلکه عقب می‌مانیم.

طالبی افزود: به فرمایش حضرت آقا، مذاکره سم بوده و گفت‌وگو با آمریکا، سم مهلک است.

خطیب جمعه اقلید در بخش دیگر سخنان خود، سالروز آزادسازی خرمشهر را گرامی داشت و آن را فتح ارزش‌های والای اسلامی خواند.

وی استقامت و پایداری و توجه به ارزش‌های دینی و الهی را پیام آزادی خرمشهر عنوان کرد و بیان داشت: باید این دستاوردها چراغ راه آینده نظام اسلامی و ایستادگی در برابر استکبار جهانی و در رأس آن‌ها، آمریکای جنایتکار قرار گیرد.

امام‌جمعه اقلید به آرایش جنگی دشمن در ابعاد اقتصادی، اطلاعات، سیاسی و فضای مجازی اشاره کرد و با انتقاد از بی‌ثباتی بازار و آشفتگی‌های اقتصادی و سهل‌انگاری‌هایی که موجب سوءاستفاده دشمن می‌شود، اظهار کرد: دشمن در جنگ فرهنگی با ترویج ابتذال، هرزگی و بی‌بندوباری در فضای مجازی جوانان و نوجوانان ما را هدف قرار داده است.

طالبی عنوان کرد: دشمن می‌کوشد با شایعه‌پراکنی و دروغ‌گویی علیه نظام اسلامی عده‌ای را تحت تأثیر قرار داده و قدرت تحلیل و تجزیه مسائل را از افراد گرفته و به اهداف خود دست یابد.

خطیب جمعه اقلید به سبک زندگی غرب و اروپا که همراه با ابتذال و بی‌توجهی به خانواده و زندگی خانوادگی است، اشاره کرد و ادامه داد: می‌کوشند به روش‌ها و بهانه‌ها و ابزار مختلف ازجمله اجرای سند 2030 و...، در فرهنگ ما نفوذ کرده و به نهاد خانواده آسیب‌ و سبک زندگی موردنظر خود را به ما تحمیل کنند ازاین‌رو باید مواظب زندگی اصیل اسلامی ایرانی خود باشیم.

اشاره به جایگاه و ارزش شب‌های قدر و تأکید بر لزوم استفاده از برکات این ایام و نیز شرکت در راهپیمایی روز قدس، بخش دیگر سخنان امام‌جمعه اقلید در خطبه‌های نماز امروز این شهر بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول