اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

ظرفیت تولید شن و ماسه در آذربایجان‌غربی به 24 میلیون تن رسید

مسوول واحد شن و ماسه سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: هم‌اکنون در سطح استان 178 واحد تولیدی شن و ماسه فعالیت دارد و ظرفیت تولید این واحدها 24 میلیون تن است.

ظرفیت تولید شن و ماسه در آذربایجان‌غربی به 24 میلیون تن رسید

ناصر عباسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، با اشاره به اینکه هم‌اکنون در سطح استان 178 واحد تولیدی شن و ماسه فعالیت دارد اظهار کرد: ظرفیت تولید این واحدها 24 میلیون تن است.

وی تصریح کرد: همچینن تعداد طرح‌های تولیدی شن و ماسه که جواز تاسیس  اخذ کرده‌اند 52 واحد با ظرفیت پنج میلیون تن بوده است.

مسوول واحد شن و ماسه سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی افزود: در سال گذشته فعالیت‌هایی در واحد شن و ماسه انجام شد که از مهمترین آنها پایش واحدهای تولیدی، تشکیل کارگروه مشترک یا شرکت آب منطقه‌ای استان و بازدید از واحدهای تولیدی سطح استان و نیز صدور 117 مجوز تاسیس شن و ماسه بوده است.

وی با اشاره به تعداد مجوزهای صادره در موضوع مصالح کوهی بیان کرد: در این زمینه مجموع مجوزهای صادره 118 فقره به حجم یک میلیون و 839 هزار و 960 متر مکعب به ارزش ریالی آن پنج میلیارد و 904 میلیون بوده است.

عباسی با اشاره به اینکه در سال گذشته 27 فقره برداشت غیرمجاز شن و ماسه شناسایی شد گفت: در این رابطه 10 فقره برداشت غیرمجاز شن و ماسه رودخانه‌ای به حجم 67 هزار و 800 متر مکعب و به ارزش ریالی 552 میلیون و 878 ریال ثبت شد.

وی با بیان اینکه برداشت غیرمجاز از مصالح کوهی در سال گذشته 13 فقره بوده است اظهار کرد: حجم مصالح برداشتی 133 هزار متر مکعب به ارزش ریالی 584 میلیون و 324 هزار ریال بوده و همچنین دو فقره نیز برداشت غیرمجاز خاک رس شناسایی شد که حجم آن 350 هزار مترمکعب و ارزش ریالی آن 420 میلیون تومان بوده است.

مسوول واحد شن و ماسه سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی تصریح کرد: علاوه بر آن در سال 97 یک فقره اضافه برداشت خاکریز به حجم 415 تن و به ارزش ریالی 145 میلیون ثبت شد.

وی با اشاره به تعداد مجوزهای صادره برای سال 98 بیان کرد: امسال 12 فقره مجوز شن و ماسه صادر شده که هفت فقره آن برای مصالح کوهی به حجم 271 هزار و  595 میلیون متر مکعب و به ارزش ریالی943 میلیون و نیز پنج فقره مجوز برداشت شن و ماسه رودخانه‌ای به حجم 37 هزار و 152 میلیون مترمکعب بوده است.

انتهای پیام/61024/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول