اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

انتصاب رئیس جدید هیئت کاراته شهرستان رشت

رشته ورزشی کاراته برای نخستین بار و شاید آخرین بار! در تاریخ حیات خود به‌عنوان یک رشته المپیکی وارد بازی‌های المپیک توکیو 2020 شده و در سال کسب سهمیه المپیک، رئیس جدید هیئت کاراته شهرستان رشت معرفی شد.

انتصاب رئیس جدید هیئت کاراته شهرستان رشت

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، کاراته گیلان از دیرباز یکی از قطب‌های کاراته کشور بوده و در آستانه رقابت‌های حساس جهانی برای کسب سهمیه المپیک از جایگاه ویژه‌ای برای ورزش استان و کشور برخوردار است، سارا بهمن یار مهم‌ترین چهره این رشته برای کسب سهمیه المپیک به شمار می‌رود.

رئیس هیئت کاراته استان گیلان در جدیدترین اقدام خود، مراسم معارفه‌ای در سالن مجموعه هتل المپیک رشته برگزار کرده و دست به تغییرات اساسی در هیئت کاراته شهرستان رشت زد، در این مراسم، مزدا صوفی به سمت ریاست این هیئت برگزیده شد، پیش‌ازاین وحید حسنی پور، ریاست هیئت کاراته شهرستان رشت را بر عهده داشت.

دوران لمپن‌ها در هیئت کاراته به پایان رسیده است

رئیس هیئت کاراته استان گیلان با بیان اینکه انحصارطلبی در هیئت کاراته استان معنا ندارد، اظهار کرد: رشته ورزشی کاراته در استان گیلان از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده و با پتانسیل بالایی که دارد، حرف‌های بسیاری برای گفتن در سطح کشوری و بین‌المللی دارد، درب هیئت کاراته استان گیلان بر روی تمامی دلسوزان این رشته ورزشی باز بوده و با اتحاد و همدلی به پیشرفت روزافزون دست پیدا می‌کنیم.

رضا رسولی با اذعان به ضعف فنی در یک سال اخیر در هیئت کاراته استان افزود: عدم برنامه‌ریزی صحیح در پرورش استعدادهای کاراته استان و ضعف چند سال اخیر مدیریت فنی در هیئت کاراته باعث شده در هیچ‌یک از رده‌های سنی مردان، نماینده‌ای در تیم ملی نداشته باشیم.

وی با اشاره به گردش مالی 13 میلیارد ریالی هیئت کاراته استان گیلان تصریح کرد: نتایجی که ورزشکارانمان در رده‌های مختلف کسب کرده‌اند به‌هیچ‌وجه با گردش مالی بالای هیئت کاراته استان گیلان همخوانی نداشته و این عدم همخوانی از ضعف کادر فنی هیئت کاراته استان گیلان نشئت‌گرفته است.

رئیس هیئت کاراته استان گیلان، حضور تیم هیئت کاراته استان در سوپر لیگ مردان را اشتباه دانست و افزود: آورده هیئت کاراته از این مسابقات با هزینه مالی آن، همخوانی نداشته و به دلیل مشاوره‌های اشتباه در این لیگ، تیم‌داری کردیم، هزینه تیم‌داری در سوپر لیگ کاراته مردان، کاری عبث بوده و این هزینه را می‌بایست در عرصه‌های دیگری نظیر حمایت از قهرمانان استانمان انجام می‌دادیم.

رسولی با اشاره به ضرب‌الاجل یک‌ماهه در تشکیل شورای عالی سیاست‌گذاری کاراته استان گفت: این شورا از پیشکسوتان این رشته ورزشی تشکیل می‌شود و دوران حضور لمپن ها و خودقهرمان خواندگان در هیئت کاراته استان گیلان به سررسیده است.

انتخاب گزینشی، آفت کاراته استان

رئیس جدید هیئت کاراته شهرستان رشت نیز در این مراسم با اشاره به اینکه هیئت ورزشی کاراته، پرافتخارترین هیئت ورزشی استان است، اظهار کرد: در سالیان اخیر، انتخاب گزینشی به آفتی در هیئت کاراته تبدیل‌شده بود و آمادگی استفاده از تمامی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در این رشته را دارم.

مزدا صوفی با بیان اینکه روی کمک تمامی پیشکسوتان، حساب ویژه‌ای بازکرده است، گفت: درب‌های هیئت کاراته شهرستان رشت بر روی تمامی قهرمانان و پیشکسوتان این رشته ورزشی، باز بوده و آمادگی پذیرش انتقادات و پیشنهاد‌ها را داریم.

وی با اذعان به راه سخت هیئت کاراته شهرستان رشت بیان کرد: از حضور سه نسل کاراته استان گیلان در کنار هم بسیار خرسند بوده و در هیئت کاراته، جناح‌بندی‌ها معنا ندارد، با تمام توان برای پیشرفت این رشته ورزشی تلاش می‌کنیم.

به گزارش فارس، در پایان مراسم تودیع و معارفه رئیس هیئت کاراته شهرستان رشت که در غیاب وحید حسنی پور، رئیس هیئت قبلی این هیئت برگزار شد، مزدا صوفی طی حکمی از سوی رضا رسولی به‌عنوان رئیس هیئت کاراته شهرستان رشت معرفی و منصوب شد.

انتهای پیام/3389

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول