اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

هشدار استاندار خراسان رضوی به‌مدیران پشت میزنشین/ اسامی مدیرانی را که به‌مناطق استان سرکشی نکنند، اعلام می‌کنم

استاندار خراسان رضوی با توصیه به مدیران کل ادارات مبنی بر افزایش سرکشی‌های درون استانی گفت: فرمانداران از برخی مدیران اجرایی گله‌مندند که سرکشی به حوزه‌ها ندارند، برخی از مدیران حتی به 100کیلومتری مشهد برای سرکشی سفر نکرده‌اند.

هشدار استاندار خراسان رضوی به‌مدیران پشت میزنشین/ اسامی مدیرانی را که به‌مناطق استان سرکشی نکنند، اعلام می‌کنم

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، علیرضا رزم حسینی عصر امروز در سومین جلسه شورای اداری استان که در استانداری برگزار شد، گفت: با توجه به شرایط حاکم، کشور ما تصمیم گرفت با 6 کشور جهان مذاکره کند و بعد از دو سال به یک عهدنامه بین‌المللی رسیدیم.

استاندار خراسان رضوی با این ادعا که با تصویب برجام تمام تحریم‌ها لغو شد، خاطرنشان کرد: ترامپ که تعادل روحی ندارد از این عهد بین‌المللی خارج شد، شروع به اعمال تحریم‌ها بر کشور ما کرد و باعث شد دشمن تمرکز خود را بر اقتصاد بگذارد تا از این طریق مردم را به‌صحنه آورد و امید داشته باشد که این موضوع تاثیری در شرایط سیاسی کشور ما بگذارد.

وی با بیان اینکه با تعلیق برجام جهانیان دیدند چه ظلمی به ایران شد، افزود: کشورهای همجوار ما که در نزدیکی جغرافیایی ایران هستند با توجه به دامنه اتفاق‌های افتاده، عکس‌العمل‌هایی را نشان می‌دهند اما چیزی که نیاز جامعه امروز است، افزایش انسجام داخلی است که می‌تواند کمک شایانی به استقامت ملی کند.

رزم حسینی با اشاره به‌شرایط موجود کشور و لزوم تلاش مضاعف مدیران بیان کرد: مدیران علاوه بر تلاش مضاعف باید به‌تکریم ارباب رجوع توجه کنند چرا که در شرایط فعلی این موضوع بسیار تاثیرگذار است چرا که باعث می‌شود مردم بدانند کارگزاران نظام به‌دنبال کارگشایی از مشکلات آن‌ها هستند.

استاندار خراسان رضوی به لزوم نظارت بیشتر بر قیمت‌های بازار اشاره و عنوان کرد: دستگاه‌های متولی باید نظارت بیشتری داشته باشند، اگر همت ما در این حوزه بیشتر شود امکان مهار و کنترل قیمت‌ها وجود دارد، با دقت بیشتر می‌توانیم از گرانی مضاعف جلوگیری کنیم.

وی با انتقاد از شرایط کسب‌وکار استان اظهار کرد: براساس گزارش اتاق بازرگانی رتبه کسب‌وکار استان در کشور در جایگاه هجدهم قرار دارد که این موضوع برای خراسان رضوی اصلا خوب نیست به‌همین جهت باید تلاش بیشتری داشته باشیم تا شرایط را بهتر کنیم.

رزم حسینی با توصیه به مدیران کل ادارات مبنی بر افزایش سرکشی‌های درون استانی تصریح کرد: فرمانداران از برخی مدیران اجرایی گله‌مندند که سرکشی به حوزه‌ها ندارند، برخی از مدیران حتی به 100کیلومتری مشهد برای سرکشی سفر نکرده‌اند که اگر به این منوال ادامه دهند قطعا نام آن‌ها را در جلسات شورای اداری اعلام می‌کنیم و بر روی تابلوی اعلانات ثبت خواهیم کرد.

افزایش 144 درصدی بارش‌ها در خراسان رضوی

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی نیز در ادامه این جلسه گفت: با توجه به شرایط جغرافیایی خراسان رضوی در منطقه خشک و نیمه خشک قرار دارد به‌همین جهت میانگین بارش استان نسبت به میانگین بارش کشور کم است.

محمد علایی با اشاره به آمار بارش‌ها خاطرنشان کرد: میانگین بارش کشوری 251 میلی‌متر و در خراسان رضوی 221 میلی‌متر است که این موضوع باعث شده 74 درصد استان در شرایط خشک و 26 درصد در شرایط نیمه خشک قرار دارد.

وی با بیان اینکه امسال بارندگی خوبی داشتیم، به مقایسه بارش سال جاری و گذشته پرداخت و افزود: میانگین بارش در سال گذشته 129 میلی‌متر بوده اما از نخستین روز بارش امسال که از مهرماه سال 97 شروع شده 283 میلی‌متر بارندگی داشته‌ایم که بارش در استان نسبت به سال گذشته 144 درصد افزایش داشته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی برداشت از منابع آبی استان را نگران‌کننده توصیف و بیان کرد: یکی از دلایلی که برداشت منابع آبی استان را نگران‌کننده کرده است، توسعه ناپایدار استان است که باعث شده خراسان رضوی جزو مسرف‌ترین استان‌ها قرار بگیرد.

علایی حضور استان در میان مناطق خشک را جزو اولین تهدیدهای منابع آبی دانست و عنوان کرد: از چالش‌های اصلی دیگر نیز گرم شدن زمین و کسری برداشت مخازن آب زیرزمینی است که در خراسان رضوی با آن به‌صورت جدی روبه‌رو هستیم.

وی در خصوص خشک شدن بیشتر قنات‌های استان تصریح کرد: با کاهش منابع آبی زیرزمینی، آب شور و زمین خشک می‌شود که این خشک شدن زمین پدیده گرد و غبار را به‌همراه دارد.

مدیرعامل آب منطقه‌ای خراسان رضوی به تنظیم سند جامع همیاری آب اشاره و اظهار کرد: با بررسی‌های صورت گرفته و تغییر رویکرد در خصوص سازگاری با کم آبی، سند جامع طرح همیاران آب با حضور شخصیت‌های حقیقی و حقوقی تنظیم کرده‌ایم و به‌زودی با حضور استاندار به مرحله اجرا در می‌آید.

علایی با اشاره به‌بارش‌های سیل‌آسا در سال جاری یادآور شد: اگر اقداماتی از گذشته صورت نمی‌گرفت با آسیب‌های جانی و مالی بیشتری روبه‌رو بودیم، برای مثال در تایباد که سال گذشته با خسارت 120 میلیاردی روبه‌رو شدیم با بودجه‌ای 34 میلیون تومانی و ساخت دیوار حفاظتی هیچ آسیبی به‌منطقه وارد نشد.

صادرات 65 میلیون دلاری خراسان رضوی در حوزه صنایع دستی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان رضوی نیز در ادامه گفت: احیای صنایع‌دستی تحقق کامل تبیین مثلث اقتصادی است، چرا که صنایع‌دستی با کمترین آلودگی می‌تواند سهم زیادی در تولید و حل مشکل حاشیه‌نشینی داشته باشد.

ابوالفضل مکرمی‌فر خاطرنشان کرد: از ویژگی‌های صنایع‌دستی بومی بودن مواد اولیه، عدم تاثیرگذاری تحریم‌ها در تولید آن و ارزش افزوده آن است که باعث می‌شود قیمت کالاهای مرتبط با آن  روزبه‌روز افزایش داشته باشد.

وی به صادرات 500 میلیون دلاری کشور ما در حوزه صنایع‌دستی اشاره کرد و افزود: سهم خراسان رضوی از این صادرات در سال گذشته 65 میلیون دلار بوده که از این جهت در رتبه سوم کشور قرار داریم و در دو ماه نخست سال جاری نیز این صادرات به 950 هزار دلار رسیده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان رضوی بیان کرد: 10 میلیارد تومان تقاضای تسهیلات برای 600 طرح صنایع‌دستی در سامانه ثبت شده که امیدواریم با افزایش تسهیلات اختصاصی بتوانیم جایگاه تولید در حوزه صنایع‌دستی را ارتقا دهیم.

راه تقابل با جنگ نرم، سلاح نرم است

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری خراسان رضوی در خصوص ابزارهای ارتباطی دشمن برای ورود آمریکا به‌تقابل با ایران تصریح کرد: در سال گذشته دشمن سعی داشت با استفاده از ابزارهای اطلاع‌رسانی بی‌اعتمادی را در میان مردم کشور ما ایجاد کند تا از این طریق به اهداف خود برسد.

مهدی زین‌الدینی خاطرنشان کرد: رسانه‌های غربی با شورای تیتر هماهنگ و با ایجاد جنگ رسانه‌ای سعی کردند بی‌اعتمادی بین مردم را رقم بزنند که این موضوع باعث شد سرمایه‌های عظیم ملی در مسیر ایجاد حباب‌های ساختگی در بازار تلف شود که تا حدودی هم در این راه موفق بوده‌اند.

وی افزود: یکی از بهترین راه‌های مقابله در جنگ نرم سلاح نرم است، چرا که جامعه در این جنگ به امید نیاز دارد، در جنگ اقتصادی و جنگ نرم وظیفه هر یک از ما این است که به مردم این پیام را برسانیم که تمام ارکان نظام همت خود را برای خدمت به مردم گذاشته‌اند و بهترین روش برای رساندن این پیام استفاده از نیروی روابط عمومی متخصص است.

انتهای پیام/ 70031

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول