اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

کاشت اکالیپتوس در شهر ممنوع شده است

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم گفت: کاشت گونه اکالیپتوس در محیط‌های شهر قم اشتباهی بوده که بدون کارشناسی انجام شده است.

کاشت اکالیپتوس در شهر ممنوع شده است

پیام جوادیان امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به جزئیات و مشخصات گونه اکالیپتوس گفت: تاکنون بیش از ۵۰۰ گونه اکالیپتوس در دنیا شناخته شده و این گونه بومی استرالیا است.

جوادیان با بیان اینکه ۱۱ گونه اکالیپتوس هم در ایران شناخته شده است افزود: این گونه در برابر آب و خاک بسیار مقاوم بوده و در امریکا و استرالیا در حوزه کاری و صنعتی کاربرد فراوان دارد.

وی با بیان اینکه اکالیپتوس خیلی‌ کم‌آب‌بر نیست اما روی پای خود می‌ایستد ادامه داد: این گونه درختی با عمق ریشه‌های بسیار زیاد است و به همین خاطر باید از کاشت آن در محیط‌های شهری به شدت جلوگیری کرد.

جوادیان اظهار کرد: کاشت این گونه در محیط‌های شهر قم اشتباهی بوده که بدون کارشناسی انجام شده است. بسیاری از نمونه‌ها در شهر داریم که اکالیپتوس به تاسیسات شهری و زیرساخت‌هایی چون جداول، آسفالت و غیره آسیب زده است.

وی با تاکید بر اینکه کاشت اکالیپتوس برای محیط‌های با محدودیت آب و خاک و برای استفاده به عنوان بادشکن عالی است افزود: در سایت البرز تنها گونه اکالیپتوس و گز کاشته شده است تا متناسب با نیازهای این محدوده باشد.

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری قم بیان کرد: به طور کلی هیچ درختی مضر نیست اما باید نسبت به مکان و عرصه مورد طراحی در نظر گرفته شود.

وی بیان کرد: امروز در محدوده شهر تنها به صورت محدود به عنوان بادشکن از گونه اکالیپتوس استفاده می‌شود و کاشت اکالیپتوس در شهر ممنوع شده و کاشت کاج نیز محدود شده است.

انتهای پیام/78027

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول