اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

بانک‌های خصوصی گیلان در راستای رونق تولید هیچ سهمی ندارند

رئیس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت گیلان نیز با بیان اینکه 26 جلسه کارگروه‌ رفع موانع تولید در سال 97 تشکیل شد گفت: تاکنون بانک‌های خصوصی استان گیلان در راستای رونق تولید سهمی نداشتند.

بانک‌های خصوصی گیلان در راستای رونق تولید هیچ سهمی ندارند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، فرهاد دلق‌پوش امشب در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در سالن الغدیر استانداری گیلان با اشاره به تسهیلات پرداختی در راستای  رفع موانع تولید در استان اظهار کرد: در راستای رفع موانع تولید در استان گیلان، یک هزار و 108 مورد از تسهیلات پرداختی در جلسات کارگروه رفع موانع تولید سال 97 موردبررسی قرار گرفت.

وی از  پرداخت 509 میلیارد تومان تسهیلات در حوزه رونق تولید استان خبر داد و افزود: با توجه به تفکیک بانک‌های عامل استان در راستای  پرداخت تسهیلات، سهمیه مربوط به بانک تجارت، 52 درصد و سهمیه بانک ملت 36 درصد بوده است.

رئیس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت استان گیلان با بیان اینکه 26 جلسه کارگروه‌ رفع موانع تولید در سال 97 تشکیل شد گفت: تاکنون بانک‌های خصوصی استان گیلان در راستای رونق تولید سهمی نداشتند.

دلق‌پوش اِعمال مشوق‌های مالیاتی، اصلاح قانون مالیات بر ارزش‌افزوده، عدم اِعمال تخفیف در حق بیمه کارفرما در مورد واحدهای صنعتی استان را از مشکلات حوزه رفع موانع تولید عنوان کرد و افزود: بخشش برخی از جرایم بیمه‌ای و مالیاتی و همچنین بهره‌مندی از ظرفیت‌های شرکت‌های دولتی و شبه‌دولتی از خواسته‌هایی است که موردتوجه قرارگرفته است.

وی با اظهار تأسف از غیرفعال بودن برخی از واحدهای نساجی در استان گیلان بیان کرد: باید برای احیاء و راه‌اندازی مجدد آن‌ها سریع وارد عمل شد چراکه گیلان روزی  قطب نخست صنعت نساجی کشور محسوب می‌شد.

رئیس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت استان گیلان از فعالیت 10 بانک خصوصی تصریح کرد:  بیش از 10 بانک خصوصی در استان گیلان فعالیت می‌کنند که  در کارگروه رونق تولید استان نقشی ندارند لذا ضروری است که بانک‌های خصوصی جهت افزایش رونق تولید در استان گیلان در این مسیر نقش و سهم داشته باشند.

انتهای پیام/84008

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول