اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

آغاز عملیات اجرایی منطقه نمونه گردشگری «بند دره» بیرجند

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌جنوبی گفت: عملیات اجرایی منطقه نمونه گردشگری بند دره بیرجند در 13 هکتار طی هفته آینده آغاز می‌شود لذا در این راستا دبیرخانه‌های کارگروه‌ها باید برنامه زمان‌بندی خود را مطرح کنند.

آغاز عملیات اجرایی منطقه نمونه گردشگری «بند دره» بیرجند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، سید کمال‌الدین میرجعفریان صبح امروز در کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌جنوبی، بر ضرورت تهیه برنامه جامع میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تأکید و اظهار داشت: باید در این برنامه اولویت‌بندی‌ها مشخص شود.

وی با تأکید بر اینکه باید ظرفیت‌های استان شناسایی و برای نگهداری آن دقت شود، بیان داشت: در موضوع میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باید با دقت برنامه‌ریزی و مسائل آن اولویت‌‌بندی و پیشنهادات عملیاتی ارائه شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌جنوبی بر لزوم تلاش جهت ارتقای شاخص‌های اقتصادی در زمینه گردشگری تأکید و تبیین کرد: باید ظرفیت‌های آثار طبیعی ثبت ملی در چرخه اقتصادی استان تعریف و این مهم در برش شهرستانی تبیین تا مورد توجه فرمانداران باشد.

میرجعفریان اعلام کرد: باید از ظرفیت‌های قانونی برای حفاظت و نگهداری آثار طبیعی استان استفاده شود و همچنین در بحث بازآفرینی محلات هدف نیز می‌توان برای حفاظت از آثار طبیعی استفاده کنیم.

میرجعفریان بر ضرورت شناسایی صنایع دستی در روستاهای استان تأکید کرد و افزود: تمام روستاها خراسان‌جنوبی باید شناسنامه داشته باشند تا بتوان ظرفیت‌ها را شناسایی و برای ایجاد درآمد پایدار برنامه‌ریزی کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌جنوبی بر لزوم فراهم کردن زیرساخت‌های گردشگری در استان تأکید و تبیین کرد: باید این استان را به مقصد گردشگری تبدیل تا ماندگاری در خراسان‌جنوبی ایجاد شود.

میرجعفریان اعلام کرد: عملیات اجرایی منطقه نمونه گردشگری بند دره بیرجند در 13 هکتار طی هفته آینده آغاز می‌شود لذا در این راستا دبیرخانه‌های کارگروه‌ها باید برنامه زمان‌بندی خود را مطرح کنند.

وی با تأکید بر اینکه آثار تاریخی و طبیعی استان هویت تاریخی، ملی و مذهبی ما را نشان می‌دهد و نباید بگذاریم از آن سوء استفاده شود، تصریح کرد: باید اداره کل میراث فرهنگی مراقب باشد تا در بحث میراث فرهنگی از ارتباطات مردم سوء استفاده نشود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبیاز قراردادن ویترین سنگ‌های معدنی در یکی از آب انبارهای شهر بیرجند گلایه کرد و گفت: باید ویترین‌های آب انبار متناسب با فضای آن باشد.

میرجعفریان به ایجاد بازارچه صنایع دستی در روستای خراشاد اشاره و مطرح کرد: هر منطقه‌ای فرهنگ خاص خود را دارد و تهیه طرح تیپ در این زمینه باید سازگار با فرهنگ منطقه باشد در غیر این صورت طرح جواب نمی‌دهد.

وی با اشاره به فضای سبز بیرجند، گفت: در حال حاضر سرانه فضای سبز شهرستان بیرجند ۲.۵ متر مربع و در سطح استاندارد هشت متر مربع است که بنا بر این رقم سرانه فضای سبز شهری بیرجند نسبت به حد استاندارد سه برابر کمتر است.

انتهای پیام/69039/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول