اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

آهنگری: کشف و ضبط لاشه 5 راس کل و بز وحشی در نوشهر

مسؤول یگان حفاظت محیط زیست مازندران گفت: پنج راس کل و بز وحشی در نوشهر از سه شکارچی مختلف کشف، ضبط و شکارچیان دستگیر شدند.

آهنگری: کشف  و ضبط لاشه 5 راس کل و بز وحشی در نوشهر

مسلم آهنگری در گفت‌وگوی با خبرنگار فارس در ساری از دستگیری شکارچیان غیرمجاز در نوشهر خبر داد و اظهار کرد: پنج راس کل و بز وحشی در نوشهر از سه شکارچی مختلف کشف، ضبط و شکارچیان دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه ماموران محیط زیست سه شکارچی حرفه‌ای  را به همراه چهار راس لاشه کل (کلچه ) و یک راس بزغاله کوهی دستگیر کردند، افزود: براساس مصوبه شورای عالی حفاظت محیط زیست جریمه هر راس کل و بز وحشی 100 میلیون ریال است.

مسؤول یگان حفاظت محیط زیست مازندران در پاسخ به این سوال که آیا میزان جرایم برای جلوگیری از شکار بازدارنده است، یا خیر، اظهار کرد: قوانین بازدارنده است اما به شرطی که سریع اجرا شود.

وی با اعلام اینکه در مسیر رسیدگی به پرونده تعلل ایجاد می‌شود، تصریح کرد: در صورت اجرای سریع پرونده بسیاری از تخلفات زیست محیطی به ویژه شکار کاهش می‌یابد.

مسؤول یگان حفاظت محیط زیست استان مازندران خاطر نشان کرد: جریمه شکار کل و بز در حال حاضر 10 میلیون تومان است، اگر پرونده فرد متخلف در مدت زمان کوتاهی رسیدگی و روند پرداختی‌ جریمه سریع‌تر انجام شود و فرد در مدت زمان کوتاه ملزم به پرداخت شود بازدارندگی دو چندان دارد.

وی با اشاره به همکاری مناسب قوه قضائیه با محیط زیست برای برخورد با شکارچیان مختلف، افزود: در چند مورد اخیر افراد متخلف  در مدت زمان کوتاه بازداشت و روانه زندان شدند.

آهنگری در پاسخ به این سؤوال که آیا جریمه‌ها به صورت اقساط پرداخت می‌شود، گفت: خیر، به عنوان مثال جریمه 50 میلیونی در مدت زمان سه قسط باید پرداخت شود.

انتهای پیام/86004/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول