اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

استقبال حماس از دعوت «نصرالله» برای مقابله با معامله قرن

یکی از اعضای ارشد حماس از دعوت دبیرکل حزب‌الله برای گفت‌وگوی لبنانی-فلسطینی با هدف مقابله با معامله قرن و اسکان دائمی آوارگان استقبال و تأکید کرد،مذاکره مشترک بهترین وسیله برای مقابله با موارد مذکور است.

استقبال حماس از دعوت «نصرالله» برای  مقابله با معامله قرن

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «رأفت مرة» رئیس دایره اطلاع‌رسانی حماس در خارج از دعوت «سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب الله برای مذاکرات لبنانی-فلسطینی با هدف مقابله با «معامله قرن»، اسکان دائمی آوارگان و نیز تأکید بر حق بازگشت استقبال کرد.

بر اساس گزارش شبکه «المنار»، مره در بیانیه‌ای اعلام کرد: دعوت نصرالله در زمان مناسب مطرح شد، گفت‌وگوی لبنانی-فلسطینی بهترین و قویترین وسیله برای مقابله با معامله قرن و پیامدهایش است خصوصا اینکه تلاش‌هایی در زمینه تحمیل اسکان آوارگان و کنار زدن حق بازگشت در جریان است.

سید حسن نصرالله در سخنرانی شنبه (دیروز) خود اعلام کرد: همه ما سخنان مسئولان آمریکایی را در خصوص آغاز اجرای معامله قرن شنیدیم و گام اول که اعلام شده در نشست اقتصادی بحرین برداشته خواهد شد و پس از آن اقدامات بعدی نیز صورت خواهد گرفت.

سید حسن نصرالله همچنین از موضع واحد همه گروههای فلسطینی در تحریم نشست بحرین تمجید کرد و آن را یک موضع‌گیری واقعی دانست (جزئیات بیشتر).

دبیرکل حزب‌الله در ادامه خواستار برگزاری نشستی فوری میان گروه‌های فلسطینی و لبنانی در راستای مقابله با معامله قرن شد و گفت که برای این موضوع حتما نیاز نیست کنفرانس و امثال آن برگزار شود. 

معامله قرن یا توافق نهایی، طرحی به پیشنهاد دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی و حمایت عربستان، برای پایان منازعه «اسرائیل» با فلسطین و مقدمه‌ای برای عادی‌سازی روابط عربی اسرائیلی است. در این طرح و مذاکرات بعدی، مسئله آوارگان با «وطن جایگزین» در خارج از فلسطین اشغالی حل و «حق بازگشت» آوارگان فلسطینی به کشورشان برای همیشه لغو می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول