اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

وجود انحصار گسترده دولتی و مافیای پنهان اما قدرت‌مند فضای رقابتی را از بین برده است

نماینده مردم کلیبردر مجلس گفت:وجود انحصار گسترده دولتی و غیردولتی و بخش خصوصی و مافیای پنهان اما قدرت‌مند در بخش‌های مختلف اقتصادی فضای رقابتی را که خود مهمترین کنترل‌گر فساد اقتصادی است، را ناتوان کرده است،

وجود انحصار گسترده دولتی و مافیای پنهان اما قدرت‌مند فضای رقابتی را از بین برده است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریزز، قلی الله قلی‌زاده  با اشاره به اهمیت روز قدس، اظهار داشت: یقیناً روز قدس را که روز یاس و ناامیدی صهیونیسم جهانی است را فراموش نخواهیم کرد و با حضور گسترده ناامیدترشان خواهیم کرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه مهمترین درد و معضل این مملکت تنها آمریکا و نوسانات ارزی و کمبودها نیستند،افزود: بالاترین درد مردم فساد است، متاسفانه موریانه فساد به ویژه فساد اقتصادی در بخش های مختلف نفوذ کرده است.

نماینده مردم کلیبر، خداآفرین و بخش هوراند در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اعتبار، اقتدار و امنیت کشور حاصل رابطه معنوی و عاطفی مردم با نظام است، هرگاه که نظام با چالشی رو‌به‌رو شده، تنها دستان پرقدرت و حضور حماسی مردم به آن نقطه پایان نهاده است. 

وی اظهار کرد: اما چرا این همه به مسائل فساد اقتصادی تکیه می‌کنم، به این دلیل که ریشه همه این گرانی‌ها در همین موضوع است. در ادامه به مواردی از آن اشاره می‌کنم و به استحضار نمایندگان محترم و ملت شریف می‌رسانم.

عضو کمیسیون عمران مجلس افزود: چند نرخی بودن قیمت کالا‌ها، خدمات و ارز اولین و مهمترین ریشه‌های فساد است که رانت‌خواری و قاچاق حاصل این روش جاهلانه اقتصادی است. تنوع، پراکندگی و ناهماهنگی دستگاه‌های نظارتی باعث شده، دچار موازی‌کاری و تضاد در عملکرد بشویم، از طرفی منابع، امکانات و تجهیرات هیچ کدام از دستگاه‌های نظارتی به تنهایی توانایی پوشش دادن کل کشور را ندارند. از سوی دیگر در دستگاه‌های نظاتی ما اکثراً خدمات دهنده و ناظر مانند بازیکن و دارو به همدیگر وابسته و اشتراک منافع دارند و به پدیده خود نظارتی دچار شده‌اند. در نتیجه چنین نواقص بزرگی است که ناکارآمدی دستگاه‌های نظارتی کشور را رقم زده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: وجود انحصار گسترده دولتی و غیردولتی و بخش خصوصی و مافیای پنهان اما قدرت‌مند در بخش‌های مختلف اقتصادی فضای رقابتی را که خود مهمترین کنترل‌گر فساد اقتصادی است، را ناتوان کرده است، امروز شرایط کشور ایجاب می‌کند که با مردم فداکاری که بارگران این جنگ خانمان سوز را بردوش دارند صادق و شفاف باشیم و بدانیم که ظرفیت و تاب و توان مردم در مقابل فشارهای بی امان اقتصادی بیش از این نیست.  

این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: چرا باید اجازه بدهیم این اژدهای هزارسر فساد اقتصادی و اختلاس تا این اندازه و به راحتی شکل بگیرد و کار به فرار و دستگیری و محاکمه و اعدام و حبس ابد بی‌انجامد و خیلی از آنها نیز فرار کرده و به ریش من و شما و ملت بخندند، ملت هم حق دارند از ما عصبانی بشوند.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: اگر نظام پولی، مالی و بانکی شفاف و درستی داشته باشیم و یا با بنگاه‌داری و با اخذ سود و جرائم نزول بانک‌ها بی‌رحمانه مبارزه می‌کردیم، اگر بیماری مسری رانت خواری، رابطه‌بازی و آقازاده‌سازی و فرهنگ پلید رشوه‌خواری را ریشه‌کن می‌کردیم، اگر نظام اقتصادی الکترونیکی هوشمند می‌داشتیم و اجازه دسترسی و اماکن دستکاری و جابه‌جایی اطلاعات به کاربران نمی‌دادیم و اگر نظارتی مستمر، مقتدر و پیش گیرانه داشتیم به این وضع دچار نمی‌شدیم.

وی ادامه داد: اگر کالاهای بنجل و فاقد استاندارد را وارد کشور نمی‌کردیم و به جای آن تولیدات ملی را حمایت می‌کردیم و از محصولات استاندارد حمایت می‌کردم و کالای باکیفیت به مردم می‌دادیم و اگر به وقتش کمر انحصارات دولتی و غیر دولتی را شکسته و رقابت سالم اقتصادی را جایگزین می‌کردیم و هزاران اگرها و حسرت‌های دیگر به این روز نمی‌رسید و به این مشکلات دچار نمی‌شدیم، اگر همت به خرج دهیم و از فرصت‌هایی موجود خوب استفاه کنیم، به همه مشکلات فائق می‌آییم.  

وی گفت: ما رهبری دانا و حکیمی‌ داریم که هوشمندانه و مدبرانه نظام و جامعه را رهبری و ما را به تلاش و همت بر می‌خواند، ملتی داریم هوشمند، بردبار، دشمن شناس و پای کار که در حمایت از نظام و کشور از ما جلوتر هستند، جوانان اندیشمند خلاق و پرشور و توانمندی داریم که به حضور موفقیت آمیزشان در عرصه‌های مختلف بین‌الملی توانایی خود را به نمایش گذاشته‌اند.

انتهای پیام/60002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول