اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

گراهام: با فروش سلاح به سعودی‌ها مخالفم

یک سناتور ارشد دموکرات با اشاره به اقدامات تنش‌زای ولی‌عهد سعودی، گفت با فروش سلاح به عربستان سعودی مخالف است.

گراهام: با فروش سلاح به سعودی‌ها مخالفم

به گزارش گروه مانیتورینگ بین‌الملل خبرگزاری فارس، «لیندسی گراهام» سناتور دموکرات آمریکایی می‌گوید او با تصمیم دولت این کشور برای فروش تسلیحات به عربستان سعودی بدون دریافت مجوز کنگره، مخالف است.

گراهام که روز یکشنبه با شبکه «فاکس نیوز» صحبت می‌کرد، اردن و امارات عربی متحده را که قرار است بر اساس تصمیم دولت آمریکا جنگ‌افزارهای تازه‌ای دریافت کنند، متحدان خوبی برای آمریکا توصیف کرد، اما درباره عربستان سعودی گفت: «عربستان سعودی یک متحد راهبردی است، اما به عقیده من [محمد به سلمان] ولی‌عهد این کشور در قتل آقای [جمال] خاشقچی دخیل بوده و هنوز درگیر بسیاری از اقدامات خلل‌زای دیگر است.»

وی افزود: «من الان از فروش سلاح [به عربستان سعودی] حمایت نمی‌کنم.»

از سال گذشته که جمال خاشقچی روزنامه‌نگار منتقد عربستانی در کنسولگری سعودی در استانبول کشته شد، کاخ سفید برای توقف صادرات سلاح به عربستان سعودی تحت فشار قرار گرفت. با این وجود، وزارت خارجه آمریکا این هفته به بهانه مقابله با «تهدید ایران» اعلام کرد که دولت این کشور قصد دارد بدون دریافت مجوز کنگره و با استفاده از یک معافیت قانونی، مجوز صادرات نزدیک به ۸ میلیارد دلار سلاح به متحدان عرب آمریکا از جمله عربستان سعودی را صادر کند. 

گراهام در بخش دیگری از صحبت‌هایش از اعزام ۱۵۰۰ نیروی نظامی آمریکایی به منطقه حمایت کرده و گفت واشنگتن به دنبال جنگ با ایران نیست، بلکه تلاش می‌کند در برابر این کشور بازدارندگی ایجاد کند.

وی گفت: «از اعزام نیروهای بیشتر آمریکایی به خاورمیانه برای ایجاد بازدارندگی در برابر ایران استقبال می‌کنم. تهدید از جانب ایران و نیروهای متحد ایران واقعی بود. از حضور [ناو هواپیمابر] "آبراهام لینکلن" در آن منطقه خرسندم، از اعزام نیروهای بیشتر خرسندم و دلیل این رخداد چیست؟ کارزار فشار حداکثری علیه ایران نتیجه‌بخش بوده است... این تلاشی است تا در برابر تهاجم ایران بازدارندگی ایجاد شود، نه برای تجاوز به ایران.»

در هفته‌های گذشته رسانه‌های آمریکایی با اشاره به استقرار ناو هواپیمابر و بمب‌افکن‌های آمریکایی در منطقه غرب آسیا، تصویری پرتنش از منطقه به تصویر کشیده‌اند. با این وجود، ترامپ در مصاحبه با شبکه «فاکس نیوز» تأکید کرده است که به دنبال درگیری نظامی با ایران نیست، چراکه می‌داند جنگ می‌تواند برای اقتصاد آمریکا تبعات گسترده‌ای داشته باشد.

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول