اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

افزایش مخالفت‌ها با پروژه روگذر اسلام‌آباد غرب/ پای استانداری به ماجرا کشید شد

پروژه روگذر میدان امام خمینی اسلام‌آباد غرب حاشیه‌های بسیاری در فضای مجازی و بین کارشناسان ایجاد کرده است. بسیاری معتقدند، نیازی به احداث این روگذر نیست و برخی دیگر هم از ضرورت احداث آن سخن می‌گویند.

افزایش مخالفت‌ها با پروژه روگذر اسلام‌آباد غرب/ پای استانداری به ماجرا کشید شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، ایجاد «زیرگذر» و بعدها «روگذر» در اسلام‌آباد غرب این روزها سروصدای زیادی به راه انداخته است. بسیاری معتقدند نیازی به احداث این روگذر نیست و برخی دیگر هم از ضرورت احداث آن سخن می‌گویند.

علت ایجاد این  طرح عمرانی چیست؟

مسئولین محلی اصلی‌ترین دلیل اجرای این طرح را ترافیک ایجاد شده در حاشیه این میدان عنوان می‌کنند و معتقدند که در معماری شهری نوین، دیگر وجود میدان‌ها معنی ندارد، چرا که خود آنها یکی از علل به وجود آمدن ترافیک هستند. 

برطرف کردن مشکل ترافیک تنها دلیل احداث این روگذر عنوان شده و هیچ دلیل فنی و یا مهندسی دیگری برای آن ارائه نشده است. 

مخالفین طرح چه می‌گویند؟

اما در کنار موافقت مسئولین محلی، تعداد زیادی از کارشناسان فرهنگی، عمرانی و محلی از احداث این طرح اعلام نارضایتی کرده‌اند. کارشناسان عمرانی و معماری شهری معتقدند که این طرح به درستی کارشناسی نشده است و نقشه دقیق و جامعی نیز ندارد.

هرچند رئیس شورای شهر اسلام‌آباد از مصوب شدن این طرح عمرانی در شورای ترافیک و انتخاب پیمانکار آن خبر داده است، اما هنوز بسیاری از کارشناسان به این طرح ایرادات فنی و مهندسی زیادی وارد می‌کنند و اخیراً نیز نامه‌ای با بیش از یک هزار امضاء از سوی فعالین اجتماعی، سیاسی و مهندسی شهرستان اسلام آباد خطاب به بازوند استاندار کرمانشاه منتشر شده و از وی خواسته‌اند که تا بررسی دقیق و کارشناسی نهایی از اجرای این طرح جلوگیری کند.

بیشتر بخوانید:
پروژه جنجالی روگذر اسلام آبادغرب مخالفین زیادی دارد/ هزینه میلیاردی برای کاری عبث!

این نامه به شرح ذیل است:

«جناب آقای مهندس بازوند

استاندار محترم و تلاشگر کرمانشاه

سلام علیکم

اینجانبان امضا کنندگان ذیل به استحضار می‌رساند اخیرا طرحی در اسلام آباد بر سرزبانها افتاده است که جامعه مهندسان، جامعه شناسان، جغرافیدانان، مردم شناسان، روشنفکران، رسانه ها، طرفداران زیست محیطی، باستان شناسان و دوست داران میراث فرهنگی، اقتصاددانان، و کاسبان و مغازه داران و نیز بسیاری از مردم عادی را چنان نگران ساخته که در طول شش ماه گذشته نقدها و نامه‌ها پیرامون آن منتشر شده است.

طرح عبارت است از احداث پل روگذر بر روی میدان امام خمینی(ره) در مرکز شهر اسلام آباد که متاسفانه طراحان و مدیران محترم شهری بدون توجه به مبانی شهرسازی و مطالعات اجتماعی و فرهنگی که می‌بایست پیوست چنین طرح‌هایی باشد و نیز بی توجه به نظرات و پیشنهادات «سمن‌ها» و فعالان اجتماعی و دانشگاهیان و فرهنگیان و ارباب خرد و اندیشه، با اصرار و ابرام خاصی در پی تصویب و اجرای آن هستند که دلیل این اصرار با توجه به این اعتراضات و انتقادات گسترده و راه حل‌های جایگزینی که کم هزینه تر نیز هستند برای اهل فن نامشخص و مبهم است.

لذا از حضرتعالی استدعا دارد دستور فرمایید تا ضمن انجام مطالعات فرهنگی و اجتماعی طرح طی نشست‌های متعدد با صاحب نظران اجرای طرح متوقف شود. قطعا چنانچه جنابعالی دستورفرمایید نمایندگانی از منتقدان طرح طی جلسه ای مشروح دلایل خود را به عرض خواهند رساند 

با احترام

جمعی از اساتید دانشگاه، فعالین فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اصحاب رسانه شهرستان اسلام آباد غرب»

انتهای پیام/ح/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول