اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

رژه سگ‌های ولگرد در کوچه‌های شهر

جولان آزادانه سگ‌های ولگرد در کوچه‌های شهر خرم‌آباد موجب نارضایتی و گلایه شهروندان از عملکرد مدیریت شهری در این زمینه شده است چرا که این موضوع تبعات بهداشتی، روحی روانی برای شهروندان در پی دارد.

رژه سگ‌های ولگرد در کوچه‌های شهر

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، جولان سگ‌های ولگرد در سطح شهرها یکی از معضلات و مشکلاتی است که این روزها با آن مواجه هستیم.

جولان آزادانه سگ‌های ولگرد در سطح معابر و شهرها زمینه‌ساز بروز مشکلات بهداشتی شده و از سوی دیگر باعث ایجاد رعب و وحشت برای شهروندان و به ویژه کودکان و خردسالان شده است.

این در حالی بوده که ساماندهی این موضوع باید توسط شهرداری و با همکاری شبکه بهداشت و محیط زیست صورت گیرد و این یکی از حقوق شهروندان محسوب می‌شود که دارای شهری امن و پاکیزه باشند.

در خرم‌آباد نیز که به عنوان مرکز استان لرستان و بزرگ‌ترین شهر لر نشین ایران شناخته می‌شود معضل جولان سگ‌های ولگرد در خیابان‌ها موجب رنجش شهروندان و نارضایتی آنها از عملکرد مدیریت شهری شده است.

این معضل بزرگ در چند سال گذشته همواره به مسوولان گوشزد شده اما متاسفانه تا کنون اقدامی که منجر به رفع این معضل شده باشد، صورت نگرفته است.

هر چند در این راستا به صورت مقطعی و یا به شکلی نه‌چندان موفق، مراکزی جهت انتقال و نگهداری سگ‌های ولگرد در نظر گرفته شده است، اما متاسفانه این اقدامات بیش از آنکه در عمل توانسته باشد مشکل را برطرف کند بیشتر جنبه تبلیغاتی داشته است.

با توجه به شرایط موجود انتظار می‌رود مسوولان شهری و با استفاده از ظرفیت انجمن‌های حامی حیوانات در راستای جمع‌آوری و نگهداری سگ‌های ولگرد در مناطق حفاظت شده اقدام جدی انجام داده و نارضایتی موجود را به نوعی برطرف کنند.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول