اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

جلسه شورای امنیت سازمان ملل درباره سوریه

شورای امنیت سازمان ملل امروز طی نشستی آخرین تحولات در سوریه را مورد بررسی قرار خواهد داد.

جلسه شورای امنیت سازمان ملل درباره سوریه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شورای امنیت سازمان ملل امروز درباره تحولات سوریه نشستی برگزار خواهد کرد.

ارتش سوریه و نیروهای همپیمانش از 16 اردیبهشت در واکنش به حملات مداوم تروریستها، عملیات خود را در شمال استان «حماه» آغاز کردند و دامنه آن به استانهای «لاذقیه و ادلب» رسید.

ائتلاف معارضان با انتشار بیانیه‌ای از سازمان ملل خواست که با صدور قطعنامه، آنچه «پروژه کشتار، نابودی و آواره کردن در ادلب و حماه» می‌خواند، متوقف سازد.

پایگاه خبری معارض «بلدی» ضمن نقل این بیانیه، گزارش داد که در راستای درخواست برای مداخله بین‌المللی در سوریه، ائتلاف از سازمانهای بین‌الملل و اعضای فعال آن خواسته است که «وظیفه حمایت از افراد غیر نظامی را به صورت فوری بر عهده گیرند».

ائتلاف با تأکید بر لزوم اجرای قطعنامه‌های صادره شورای امنیت، برای موجه جلوه دادن مداخلات احتمالی غرب در سوریه، مدعی شد که رخدادهای حال حاضر جبهه‌های عملیاتی فقط یک عنوان دارد: «جنایت مستمر».

این ائتلاف ضمن متهم کردن حکومت سوریه و همپیمانانش به ارتکاب این «جنایت»، ادعا کرد که خان شیخون و مناطق جنوبی ادلب و شمالی در معرض آنچه آن را «عملیات نابودگرانه» می‌خواند، قرار گرفته است.

این نهاد معارض اما در قبال حمله مداوم تروریستها به بیمارستانهای «السقیلبیة، محردة و مصیاف» طی ماههای گذشته سکوت کرد و به حملات آنان به روستاها و شهرکهای شمال حماه و جنوب ادلب اشاره‌ای نکرد.

در حالی که «خالد المحامید» از معارضان سوری که در مذاکرات ژنو حضور داشت، اذعان کرده بود که جبهه النصره در ادلب سلاح شیمیایی در اختیار دارد، ائتلاف اما ادعا کرد که جنگنده‌های سوری و روس از بمبهای ممنوعه فسفر سفید استفاده می‌کنند.

عملیات کنونی ارتش سوریه علیه عناصر النصره است که در لیست گروههای تروریستی قرار دارد، ولی در این بیانیه، عملیات ارتش سوریه، «ناقض قطعنامه‌های بین‌المللی و توافقهای مربوط به منطقه» خوانده شده که «باید این تحولات به اطلاع شورای امنیت برسد».

عملیات ارتش سوریه زمانی در شمال و شمال غرب سوریه آغاز شد که تروریستها به «توافق ادلب» پایبند نبودند و روزانه آن را نقض می‌کردند؛ توافقی که ترکیه ضامن آن بود و مقرر شده بود که تروریستها از منطقه «عاری از سلاح» خارج شوند، ولی این مسئله رخ نداد.

انتهای پیام/.

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول