اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

اعلام آمادگی سازمان تبلیغات خراسان رضوی برای ورود به حل مشکلات اجتماعی و اقتصادی

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: این سازمان اعلام آمادگی می‌کند تا با استفاده از ظرفیت روحانیون مستقر در شهرها و روستاها به برخی از مسائل اجتماعی ورود پیدا کرده، با کمک مدیران دستگاه‌های اجرایی مسائل و مشکلات را در حوزه اقتصادی و اجتماعی حل کنند.

اعلام آمادگی سازمان تبلیغات خراسان رضوی برای ورود به حل مشکلات اجتماعی و اقتصادی

به گزارش خبرگزاری فارس از قوچان، حجت‌الاسلام هادی صاحبقرانی عصر امروز در جلسه شورای اداری قوچان در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان با بیان اینکه عمل بدون علم و علم بدون عمل معیوب تلقی می‌شود، گفت: گاهی اتفاقات ناگواری که در جامعه رخ می‌دهد ناشی از عملی است که بدون علم مطرح می‌شود و آنچه در این زمینه مهم است این بوده که علم در ساحت دین و اسلام گسترش پیدا کند.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با اشاره به این موضوع که علم به علوم در مدرسه، دانشگاه و حتی حوزه علمیه خلاصه نمی‌شود، بلکه برخی از علوم در بستر عقل و جامعه محقق می‌شود، بیان کرد: در حوزه مدیریت هم یکی مدیریت مبتنی بر مسائل و نیازهای روز جامعه و یکی مبتنی بر داده‌های سوخته مطرح می‌شود که در طول 40 سال گذشته در ابتدای انقلاب یک مدیریت جهادی و انقلابی را تجربه کرده‌ایم.

وی تأکید کرد: اگر امروز بتوان کشور را از معضلی که در آن گرفتار بوده، یعنی جنگ تمام‌عیار اقتصادی نجات داد، نیازمند یک مدیریت جهادی هستیم، اگر برنامه‌ها ناظر به اقتصاد مقاومتی با رویکرد رونق تولید نباشد مدیریت نیز موفق نیست و همان مدیریت ناظر به داده‌های سوخته می‌شود.

صاحبقرانی با یادآوری اینکه معیشت مردم اولویت اول برنامه‌ها بوده و مدیریت جهادی یعنی برنامه را براساس مسائل روز و نیاز جامعه بستن است، تصریح کرد: سازمان تبلیغات اسلامی رویکرد خود را از نگاه فرهنگی تنها به فرهنگی و اجتماعی ارتقا داده و این نگاه تحولی در عرصه تبلیغات مانند دفاع مقدس است که روحانیت پیشرو در دفاع از آرمان‌های اسلام بود.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی تأکید کرد: در گام دوم انقلاب، سازمان تبلیغات اسلامی این نگاه تحولی را برای خود تعریف کرده، با رویکرد جهادی، ناظر به مسائل روز جامعه و نیازهای مردم است و برنامه‌های حداقلی را به سمت مسئله محوری تغییر داده‌ایم.

وی بابیان اینکه این سازمان در خراسان رضوی برای نمونه، قوچان را به‌عنوان مدل در این استان انتخاب کرده تا حرکتی انقلابی را برای کمک به مجموعه‌های دولتی برای حل کردن مشکلات جامعه نسبت به اقتصاد آغاز کند، یادآور شد: این سازمان همچنین اعلام آمادگی می‌کند تا با استفاده از ظرفیت روحانیون شهری و روستایی به برخی از مسائل اجتماعی ورود پیداکرده، با کمک مدیران دستگاه‌های اجرایی مسائل و مشکلات را حل کنند.

صاحبقرانی با اشاره به این موضوع که روحانیون و سازمان تبلیغات باید در میدان اقتصاد مقاومتی، تبلیغات منفی و سیاه‌نمایی‌ها را خنثی کرده و وارد ساحت اقامه دین شوند، خاطرنشان کرد: باید معارف اسلام را در جامعه پیاده کنیم، با کمک روحانیون مسئله اقتصاد مقاومتی را نه صرفاً تبیین، بلکه اقامه کنیم.

مدیران دعواهای درون‌سازمانی را به فضای مجازی و میان مردم نکشند

امام‌جمعه قوچان هم در این جلسه به بیان این مطلب که مبنای فعالیت‌ها و کارها اسلامی است، گفت: موضوع مدیریت در اسلام توجه شده و حضرت علی(ع) در خصوص مدیریت نکات مهمی را برای ما بیان می‌کنند به‌طوری‌که مدیریت جهادی و انقلابی ایشان با سازوکار مردمی بوده نمونه بارزی از پیاده‌سازی این مدل است.

حجت‌الاسلام محمدعلی دستجردی با یادآوری اینکه امانت‌داری، برنامه‌ریزی در مدیریت، تصمیم‌گیری درست و مراقبت نسبت به اطرافیان از توصیه‌های مدیریتی امام علی(ع) نسبت به مدیران است، بیان کرد: زمان مدیریت در جامعه محدود بوده که اگر از آن به‌درستی استفاده شود مردم نیز می‌توانند بهره‌مندی بهتری داشته باشد

وی برنامه‌ریزی را اصل مهمی در مدیریت موفق دانست و خاطرنشان کرد: سوءتدبیر در مدیریت هلاکت را به همراه می‌آورد، سیره عملی مدیران باید به‌گونه‌ای باشد که اطرافیان، اقوام و دوستان توقع نا به‌جا نداشته باشند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی قوچان ایجاد تقوا و معنویت در روحیه را تنها راه عملی کردن سیره اسلامی در میان مدیران برشمرد و تأکید کرد: بی‌تقوایی هر سخنی را به زبان جاری و هر عملی را به وجود می‌آورد و ممکن است هر دستبردی به بیت‌المال زده و هر تصمیم نامعقولی گرفته شود.

وی بابیان اینکه مردم در تنگنا قرار دارند و مدیران دستگاه‌های اجرایی نباید دعواهای سازمانی خود را به فضای مجازی و بیرون محیط کاری انتقال دهند، گفت: مردم توان تحمل این را ندارند که مدیران در مسائل مالی و حتی رفت‌وآمدهای خانوادگی رعایت نکنند، بنابراین مدیران به این مسئله نیز توجه کنند.

تسهیل بروکراسی‌های اداری و سرگردانی سرمایه‌گذاران در دستگاه‌های اجرایی قوچان

فرماندار قوچان نیز در این جلسه با تأکید بر این مطلب که صرفه‌جویی در هزینه‌ها و اعتبارها در سال جاری به همراه نظارت بر اجرای صحیح پروژه‌های عمرانی باید در دستور کار مدیران قرار بگیرد، گفت: بانک صنعت و معدن، مؤسسه مالی و اعتباری ملل و خانه صنعت و معدن به‌عنوان معین‌های اقتصادی قوچان، بخش مرکزی و باجگیران انتخاب‌ شده‌اند که خانه صنعت و معدن زودتر تفاهم‌نامه‌ها را به امضا رسانده و کار شروع‌ شده است.

هادی رجایی‌نیا بابیان اینکه دو معین اقتصادی دیگر در حال جمع‌آوری اطلاعات هستند، بنابراین، دستگاه‌های اجرایی باید همکاری مناسبی با معین‌های اقتصادی در راستای توسعه اقتصادی داشته باشند، تصریح کرد: مدیران جلسات سرمایه‌گذاری را جدی‌تر در دستور قرار دهند و موضوعات مطرح‌ شده را رصد و پیگیری کنند.

وی با یادآوری اینکه متقاضیان سرمایه‌گذاری و دستگاه‌های پذیرنده سرمایه باید ابتدا تقاضاها را در دبیرخانه ستاد سرمایه‌گذاری قوچان مطرح کنند، افزود: این کار به تسهیل کردن و کاهش بروکراسی‌های اداری و بعضاً سرگردانی سرمایه‌گذاران در دستگاه‌های اجرایی کمک می‌کند و حتی پیگیری‌های استانی سریع‌تر انجام شود.

رئیس شورای اداری قوچان نظارت بر بازار و کنترل قیمت‌ها را یکی از موضوعات جدی برای پیگیری توسط دستگاه‌های مرتبط دانست و تأکید کرد: بین گرانی و گران‌فروشی فرق وجود دارد، شاید بخشی از مشکلات مربوط به گرانی باشد، اما ممکن است برخی به دنبال سوءاستفاده و برهم زدن ساختار اقتصادی باشند که در این شرایط باید دستگاه‌ها پیگیری‌های لازم را در حوزه این شهرستان و حتی فراتر برای کنترل بازار پیگیری کنند.

وی با اشاره به نزدیک شدن پایان سال مالی پروژه‌های عمرانی و اهمیت جذب اعتبار و اجرای کامل پروژه‌ها در مدت‌زمان مشخص، گفت: در قانون بودجه ظرفیت‌های قانونی خوبی در حوزه اقتصادی و عمرانی وجود دارد که می‌توان حق قوچان را مطالبه‌گری کرد و استفاده حداکثری از ظرفیت‌ها را داشت.

رجایی‌نیا بابیان این موضوع که در سال 97 تسهیلات خوبی در قوچان توزیع‌ شده که بالغ‌بر 650 میلیارد ریال تسهیلات یارانه‌ای بوده است، تصریح کرد: اگر همه مجموعه‌های این شهرستان درگیر این موضوع باشند می‌توانند تسهیلات را به‌صورت هدفمند با شرایط بهتری در بخش‌های مختلف که ظرفیت بالایی دارند استفاده کنند.

گلایه رئیس تبلیغات اسلامی قوچان نسبت به عدم اقامه نماز جماعت در برخی ادارات

حجت‌الاسلام هادی ایمانی‌نیا، رئیس اداره تبلیغات اسلامی قوچان نیز در این جلسه با یادآوری اینکه دستگاه‌های اجرایی فعالیت‌های مربوط به نماز خود در سطح ادارات را باید در سامانه سجاده به ثبت رسانند تا ارزیابی صورت بگیرد،گفت: در تعداد قابل‌ توجهی از ادارات این شهرستان، اقامه نماز صورت می‌گیرد، اما در برخی از دستگاه‌های اجرایی که حتی از نظر تعداد نیروی انسانی نیز جمعیت قابل‌ توجهی دارد، نماز اقامه نمی‌شود.

اخذ 70 درصد تقاضاهای مربوط به کارت هوشمند در قوچان

رئیس اداره ثبت‌احوال قوچان نیز در این جلسه با تأکید بر اینکه دستگاه‌های دولتی باید استفاده از کارت‌های ملی هوشمند را در دستور کار خود قرار دهند، گفت: 70 درصد تقاضاهای مربوط به کارت ملی هوشمند در این شهرستان اخذ شده و 30 درصد باقی‌مانده مربوط به جمعیت شهری است که به این مسئله اهمیت کمتری داده‌اند.

قاسم گلدی تأکید کرد: کارت‌های ملی قدیمی از ابتدای خرداد ماه فاقد اعتبار بوده و از اول خرداد ماه تنها کارت‌های ملی هوشمند در دستگاه‌های اجرایی پذیرش می‌شود، بنابراین مدیران به عوامل و مجموعه کارکنان اداری دستگاه‌های خود اطلاع‌رسانی لازم را انجام بدهند.

انتهای پیام/ 70043

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول