اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

ازبکستان و آلمان چند قرارداد همکاری امضا کردند

ازبکستان و آلمان در پایان گفت‌وگوهای رؤسای جمهور دو کشور چند قرارداد امضا کردند.

ازبکستان و آلمان چند قرارداد همکاری امضا کردند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، ازبکستان و آلمان در پایان گفت‌وگوهای «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان و «فرانک والتر اشتاین‌مایر» رئیس جمهور آلمان چند قرارداد دوجانبه امضا کردند.

مقامات 2 کشور قراردادهای دوجانبه‌ای در زمینه‌های اقتصادی، علمی و پزشکی امضا کردند.

از جمله قراردادهای دوجانبه در مورد تبادل و حمایت از اطلاعات، همکاری در زمینه کاهش آلودگی هوا با گازهای گلخانه‌ای و سازگاری با تغییرات آب و هوایی و ایجاد تولیدات مشترک خودروهای تجاری Volkswagen را امضا کردند.

همچنین فرهنگستان علوم ازبکستان با شرکت Integra و Vamed Engineering  در مورد ایجاد مرکز پزشکی هسته‌ای و پرتودرمانی در شهر «تاشکند» قرارداد امضا کرد.

رئیس جمهور ازبکستان پس از امضای این قراردادها گفت: از نتیجه گفت‌وگوهای امروز که ادامه دیدار ماه ژانویه در برلین بود کاملا راضی هستم.

وی افزود: ما تمام ابعاد همکاری‌های دوجانبه، روابط بین پارلمانی، همکاری‌های متقابل در زمینه‌های اقتصادی و بازرگانی، سرمایه گذاری، فرهنگی و انسانی را مورد بررسی قرار دادیم.

رئیس جمهور آلمان روز چهارشنبه به استان «خوارزم» سفر و با اساتید و دانشجویان دانشگاه دولتی «اورگنج» دیدار و همچنین با جاذبه‌های گردشگری و تاریخی «خیوه» آشنا می‌شود.

مبادلات بازرگانی ازبکستان و آلمان در 9 ماه نخست سال 2018 میلادی با 13 درصد افزایش در سطح 526 میلیون دلار قرار گرفته و حجم سرمایه گذاری‌های آلمانی‌ها در ازبکستان طی 10 سال اخیر از سطح 750 میلیون یورو فراتر رفته است.

هم اکنون در ازبکستان 132 شرکت با سرمایه سرمایه گذاران آلمانی از جمله 33 شرکت با صد درصد سرمایه سرمایه گذاران آلمانی در زمینه‌های مختلف فعالیت می‌کنند.

آلمان در تاریخ 31 دسامبر سال 1991 میلادی استقلال ازبکستان‌ را به رسمیت شناخته و در تاریخ 6 مارس سال 1992 میلادی میان 2 کشور روابط سیاسی برقرار شده است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول