اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

والیبال ساحلی در کرمانشاه نوپا، ولی موفق است

رئیس کمیته والیبال ساحلی هیأت والیبال استان کرمانشاه گفت:در نخستین سال فعالیت این رشته ورزشی، موفق شدیم 30 نفر را در سنین پایه به این رشته ورزشی جذب کنیم.

والیبال ساحلی  در کرمانشاه نوپا، ولی موفق است

رضا رستمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار داشت: هیأت والیبال استان 2 برنامه در راستای توسعه والیبال ساحلی با توجه به پتانسیل استان و اهمیت این رشته ورزشی در مسابقات المپیک، تدوین کرده است.

رئیس کمیته والیبال ساحلی هیأت والیبال استان کرمانشاه ادامه داد: نخست در یک برنامه کوتاه مدت چهار ساله قصد داریم در جمع هشت تیم برتر این رشته باقی بمانیم و استعدادهای برتر این رشته ورزشی در سراسر استان را شناسایی و پرورش دهیم و همچنین در مرحله دوم در یک برنامه بلند مدت هشت ساله به صورت مستمر ان‌شاءالله‌ در جمع چهار تیم برتر کشور قرار می‌گیریم و نفرات مناسبی را از استان کرمانشاه به تیم ملی معرفی خواهیم کرد.

وی با اشاره به راه‌اندازی نخستین زمین مناسب والیبال ساحلی در مجموعه ورزشی شهید هادیان، یادآور شد: طی سال گذشته نخستین دوره استعدادیابی این رشته ورزشی در استان کرمانشاه برگزار شد و توانستیم در رده‌های پایه بازیکنان مستعد خوبی را به این رشته ورزشی جذب کنیم.

رستمی به کسب مقام پنجم استان در المپیاد استعداد ورزشی والیبال ساحلی اشاره و بیان کرد: کسب این جایگاه در بین استان‌های مطرح و صاحب ساحلی نشان از توان و پتانسیل جوانان استان کرمانشاه در این رشته ورزشی است.

وی با اشاره به جذب و فعالیت 30 ورزشکار به این رشته ورزشی، گفت: در نخستین سال فعالیت این رشته ورزشی، با توجه به استعدادیابی که در رده‌های پایه صورت گرفته موفق شدیم 30 نفر را در سنین پایه به این رشته ورزشی جذب کنیم و هم‌اکنون این استعدادها در حال آموزش دروه‌های مقدماتی است و امیدواریم با پرورش این استعدادها در آینده نزدیک شاهد درخشش این ورزشکاران در سال‌های آینده در قالب تیم ملی باشیم.

این مسؤول در پاسخ به این سئوال که با توجه به نبود ساحل در کرمانشاه، به چه دلایلی برای موفقیت این رشته ورزشی در استان کرمانشاه متصور هستید، گفت: استقامت و هوش 2 ملاک مورد نیاز رشته ورزشی والیبال ساحلی هستند و با توجه به اینکه مردم کرمانشاه در این 2 خصصیه استعدادهای بالقوه فراوانی دارند قطعا در این رشته ورزشی موفق خواهیم بود.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات مردم کرمانشاه این است که با توجه به توان بالای استقامتی، از سرعت ورزشی پایینی برخوردار هستند و با توجه به این که سرعت ورزشی در والیبال ساحلی اهمیت چندانی ندارد، با شناسایی و پرورش استعداد بومی در این رشته ورزشی، امیدواریم به‌زودی شاهد درخشش ورزشکاران استان کرمانشاه باشیم.

رستمی در خصوص توسعه این رشته در شهرستان‌های تابع استان کرمانشاه، گفت: هم اکنون تنها زمین ورزشی والیبال ساحلی در استان کرمانشاه زمین والیبال ساحلی شهید هادیان شهر کرمانشاه است و در هیچ یکی از شهرستان‌ها زمین مناسب این رشته ورزشی فراهم نشده است، امیدواریم در آینده نزدیک شاهد برنامه‌ریزی لازم در راستای ساخت مجموعه ورزشی در شهرستان‌های کرمانشاه باشیم.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول