اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  موسیقی و هنرهای تجسمی

شکواییه‌ ۲۰۰۰ هنرمند موسیقی از قانون اخذ ۱۰ درصدی کنسرت‌ها

بیش از ۲ هزار هنرمند عرصه موسیقی با امضای نامه‌ای نسبت به قانون واریز ۱۰ درصد از درآمد کنسرت‌ها به خزانه دولت اعتراض کردند.

شکواییه‌ ۲۰۰۰ هنرمند موسیقی از قانون اخذ ۱۰ درصدی کنسرت‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس، تصویب ماده‌ قانونی موسوم به برداشت ۱۰ درصد از تمام کنسرت‌های موسیقی در کلانشهر‌ها که به پیشنهاد معاون حقوقی وزیر ارشاد و با وجود مخالفت معاونت هنری و مدیر دفتر موسیقی به تصویب مجلس رسیده، در طی چند ماه گذشته، اعتراضات صنفی و بازتاب‌های گسترده‌یی را در میان هنرمندان، رسانه‌ها و‌ انجمن‌ها و محافل هنری کشور داشته است.  

در جدیدترین اعتراض‌ها، بیش از ۲ هزار نفر از هنرمندان موسیقی کشور بیانیه‌ای منتشر کرده‌اند که از جمله نام‌های شاخص امضاکننده آن می‌توان به حسین علیزاده، رافائل میناسکانیان، علی‌اکبر شکارچی، ساسان فاطمی، حمید متبسم، فردین خلعتبری، مهدی آذرسینا، فریدون شهبازیان، کیوان ساکت، شاهرخ خواجه نوری و وحید تاج اشاره کرد.

در بخشی از این بیانیه شدیداللحن آمده است: ما برای پیشگیری از گسستِ کامل ارتباط هنرمندان با دولت و بازسازی جایگاه هنر و هنرمند در سازوکار مدیریت فرهنگی، در نخستین گام، ابتدایی‌ترین خواسته‌هایمان را در میان می‌گذاریم و منتظر قدم‌های بعدی از سوی شما هستیم.

در بخش دیگی از این بیانیه که متنی تهدیدآمیز دارد، به سیدعباس صالحی توصیه شده است: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اگر روسفیدی و سربلندی وزارتخانه متبوع خویش را خواهان است، به جای حذف مخالفانِ آن طرح ضدِ فرهنگ و ضدِ هنر، طراحان چنین طرح‌هایی را عزل نموده و خود شخصاً از هنرمندان عذرخواهی کند.

اسامی امضاکنندگان   

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول