اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

قطر: ایران آماده گفت‌وگو با همسایگان است

وزارت خارجه قطر در بیانیه‌ای اعلام کرد که معاون وزیر خارجه ایران در سفر به دوحه بر آمادگی کشورش برای گفت‌وگو با کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس تأکید کرد.

قطر: ایران آماده گفت‌وگو با همسایگان است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت خارجه قطر با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که «عباس عراقچی» معاون سیاسی وزیر خارجه ایران در دیدار با «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر خارجه قطر بر آمادگی کشورش برای گفت‌وگو با کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس در خصوص ثبات و امنیت منطقه تأکید کرد.

وزارت خارجه قطر در سایت خود با اعلام خبر دیدار عراقچی و آل ثانی، آورده است که در این دیدار تحولات منطقه بررسی شد و دو طرف از تنش‌ها و مشکلات موجود در منطقه ابراز نگرانی کرده و اهمیت گفت‌وگو برای حل این مشکلات را مورد تأکید قرار دادند.

عراقچی که سفر دوره‌ای خود به منطقه را از مسقط و کویت آغاز کرد، تأکید کرده که اولویت کشورش گفت‌وگو با کشورهای منطقه است.

طبق گزارش شبکه الجزیره، عراقچی گفت که از طریق سازوکارهایی همانند امضای معاهده عدم تجاوز و تشکیل مجمع گفت‌وگوهای منطقه‌ای در شورای همکاری خلیج‌فارس، می‌توان زمینه جلب اعتماد و تعامل سازنده بین کشورهای همسایه را فراهم کرد.

وی همچنین با اشاره به اینکه برقراری ثبات و امنیت در منطقه زمانی محقق می‌شود که منافع ملی و اقتصادی همه کشورها تأمین شود، گفت: «ایران همواره نقش خود را برای تضمین امنیت منطقه ایفا کرده اما آمریکا، رژیم صهیونیستی و کشورهای متحد آن بایستی عواقب اقدامات تنش‌زای خود را بپذیرند». وی همچنین هر گونه مذاکره بین ایران و آمریکا را رد کرد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول