اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

صدور ۱۵۰ هزار سند مالکیت برای واحدهای مسکونی روستایی/مهاجرت معکوس روستاییان

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن با بیان اینکه امسال برای ۱۵۰ هزار واحد مسکونی روستایی سند مالکیت صادر خواهد شد، گفت: برنامه‌های ویژه‌ای برای روستاهای سواحل مکران پیش‌بینی شده است.

صدور ۱۵۰ هزار سند مالکیت برای واحدهای مسکونی روستایی/مهاجرت معکوس روستاییان

محمد رضا شاملو در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در پاسخ به این سؤال که طرح‌ هادی روستایی تا چه حد توانسته از مهاجرت روستاییان به شهرها جلوگیری کند، گفت: قطعاً اثرات خوبی داشته است و ما در روستاهایی که طرح هادی روستایی اجرا کردیم، شاخص‌های بهداشتی و اقتصادی توسعه پیدا کرده و احساس وابستگی و علاقه به ماندن در روستاها بیشتر شده است و در برخی مناطق روستایی شاهد مهاجرت معکوس در روستاها نیز بودیم.

وی با اشاره به اینکه اعتبارات ملی طرح هادی روستایی نسبت به سال گذشته با بیش از ۱۰۰ درصد رشد به ۷۵۰ میلیارد تومان رسیده است، گفت: نمایندگان مجلس با شناختی که از حوزه‌های انتخابیه دارند، در مجلس پیگیری کرده و توانستند این اعتبارات را افزایش دهند.

به گفته وی، در برنامه طرح هادی روستایی در سال جاری ۲۵۰۰ روستا طرح بازنگری داشته باشیم و یا روستاهایی که فاقد طرح هادی هستند، طرح هادی ایجاد کنیم.

شاملو در پاسخ به این سوال که آیا روستای بدون طرح هادی داریم، ادامه داد: روستای بدون طرح هادی بسیار اندک است و بر اساس آخرین سرشماری عمومی نفوس و مسکن حدود ۲ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار افزایش پیدا کرد و طبعاً بخشی از آنها فاقد طرح هادی هستند و به مرور برای آنها طرح هادی تهیه خواهد شد.

وی افزود: اما روستاهایی که نیازمند بازنگری طرح هادی هستند، چون دوره طرح آنها ۱۰ ساله بوده و به پایان رسیده است، حدود ۸ هزار روستا باید طرح هادی آنها بازنگری شوند.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن اظهار داشت:برای سال جاری پیش‌بینی کرده‌ایم که ۲۵۰۰ روستا طرح بازنگری هادی روستایی تهیه شود و با همکاری سازمان ثبت اسناد امسال ۱۴۰ هزار تا ۱۵۰ هزار واحد سند روستایی نیز امسال صادر خواهد شد.

شاملو ادامه داد: در حال حاضر ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی دارای سند هستند و در سال جاری هم شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت در روستاهای بالای ۲۰ خانوار ۱۴۰ تا ۱۵۰ هزار واحد سنددار خواهند شد.

*برنامه‌های توسعه و سکونت در سواحل مکران

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن در پاسخ به این سئوال که چه برنامه هایی برای توسعه و سکونت در سواحل مکران شده است، گفت: برنامه های متنوعی در سواحل مکران داریم تا توجه ویژه ای به این منطقه شود و برای این منظور اعتبار خاصی در نظر گرفته شده است.

شاملو افزود: با اختصاص اعتبارات ویژه تلاش داریم تا روستاهای سواحل مکران با توجه به ویژگیهای منحصر به فردی که دارند، به جذب گردشگر و توسعه آنها کمک کنیم.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول