اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

ظرفیت‌های صادراتی کهگیلویه و بویراحمد 5 برابر آمار کنونی است

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه ظرفیت صادراتی استان 5 برابر آمارهای کنونی است، گفت: برای سناریوهای صادراتی راه و مسیر تعریف شود.

ظرفیت‌های صادراتی کهگیلویه و بویراحمد 5 برابر آمار کنونی است

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، برای دومین هفته پیاپی نشست کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی با حضور علی‌محمد احمدی استاندار برگزار شد که البته با حواشی همراه بود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در خصوص چالش‌های ایجاد شده در این نشست گفت: اگر در این نشست مباحث چالشی و داغی مطرح شد به خاطر شرایط کشور است، ما در سال رونق تولید قرار داریم و برای عملی کردن شعار سال باید درب‌های صادراتی به برخی کشورها را بر روی خودمان باز کنیم که این نیازمند تلاش و پشتکار است.

وی بیان کرد: بعد از چند سال برگزاری نشست کارگروه توسعه صادرات گمرک استان به این نتیجه رسیده که باید کاری را انجام می‌داده که نداده، صنعت و معدن ما به دنبال دبیری کارگروه است و در این میان تنها صادر کنندگان ما به وظایف خود عمل کرده‌اند که ارزآوری آنها در آمارهای گمرک نیست.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در جلسات شرکت نمی‌کنیم که فرم‌های حضور و غیاب را پُر کنیم و صنعت و معدن به وزارتخانه بفرست و بگوید ما با حضور استاندار جلسه برگزار کردیم.

احمدی عنوان کرد: در جلسات کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی این هدف را دنبال می‌کنیم که صادرات ما رشد داشته باشد و در هر جلسه‌ای که برگزار می‌شود با مستند مطرح کنیم که مثلا 5 درصد رشد صادرات استان بوده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه دنبال جدل و مقصر کردن همدیگر و کم‌لطفی به دستگاه‌ خاصی نیستیم، گفت: صادرات سال گذشته استان 8.3 میلیون دلار بوده در حالی که ظرفیت صادراتی استان 5 برابر آمارهای کنونی است که مدیران ما در نشست‌ها مطرح می‌کنند.این استان در بخش کشاورزی، صنایع دستی، گیاهان دارویی و بخش صنعت ظرفیت‌های دارد که برای صادرات در همه این بخش‌های مستلزم همکاری و تلاش گمرک، صنعت و معدن، اتاق بازرگانی و سایر دستگاه‌ها هستیم.

وی با بیان اینکه نباید از نقد در جلسات و نشست‌ها آشفته شویم، عنوان کرد: هنوز در این استان بعد از گذشت 8 یا 9 سال گردش کار مناسبی نیست که برای رفع این مشکل نشستی برگزار و وظایف و مشارکت اتاق تعاون و اتاق بازرگانی تعریف شود تا برای سناریوهای مختلف صادرات، راه و مسیر تعریف شود.

این مسوول بیان کرد: بعد از تعطیلات عید فطر مجددا نشست کارگروه توسعه صادرات برگزار می‌شود تا رویه کنونی اصلاح شود.

انتهای پیام/82024

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول