اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

سازمان ملل خواستار قطع همکاری بین‌المللی با ارتش میانمار شد

کمیته حقیقت‌یاب سازمان ملل در آخرین گزارش خود درباره مسلمانان روهینگیایی، ارتش میانمار را به «نسل کشی» و «جنایت علیه بشریت» علیه آنها متهم کرد.

سازمان ملل خواستار قطع همکاری بین‌المللی با ارتش میانمار شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس،‌ کمیته حقیقت‌یاب سازمان ملل روز چهارشنبه ضمن انتشار گزارشی درباره کشتار مسلمانان روهینگیایی، در آن از جامعه بین‌الملل خواست تا هرگونه همکاری خود با ارتش میانمار را متوقف کند.

این گزارش با اشاره به نسل‌کشی و ارتکاب جنایت علیه بشریت توسط فرماندهان ارتش میانما علیه اقلیت مسلمان روهینگیا، گفت که فرماندهان نظامی میانمار باید محاکمه شوند.

در ادامه این گزارش آمده است که «بیش از یک میلیون نفر از اقلیت روهینگیایی به دلیل اجرای سیاست پاکسازی نژادی در استان آراکان میانمار مجبور به ترک محل زندگی خود شده‌اند».

کمیته حقیقت‌یاب تاکید کرد، از سال ۲۰۱۷ که عملیات ارتش میانمار علیه روهینگیایی‌ها آغاز شد، تاکنون بهبودی در وضعیت این اقلیت دیده نشده است.

یکی از نمایندگان پارلمان میانمار اخیر به خبرگزاری آناتولی گفته که هفت نفر از مسلمانان روهینگیایی که در استان آراکان بازداشت شده بودند، توسط نیروهای ارتش این کشور به ضرب گلوله کشته شدند.

«خیم ماونگ لات» نماینده پارلمان میانمار گفت که «ارتش میانمار باید بازداشت شدگان را به پلیس تحویل می‌داد و این اقدام ارتش قابل قبول نیست».

میانمار اوایل هفته جاری از بازداشت ۲۷۵ روهینگیایی خبر داده بود. ارتش میانمار در تاریخ ۲۵ آگوست ۲۰۱۷ حملات خود به منطقه آراکان را آغاز کرد و در این حملات هزاران غیرنظامی آراکانی جان باخته و حدود ۳۵۰ روستا توسط ارتش و بوداییان افراطی به آتش کشیده شد.

طبق آخرین گزارش سازمان ملل، شمار مسلمانانی که از تاریخ ۲۵ آگوست ۲۰۱۷ از خشونت‌های ارتش میانمار و بودائیان افراطی گریخته و به اردوگاه‌ها و اقامتگاه‌های موقت در حومه کاکس بازار بنگلادش پناه برده‌اند به ۷۲۵ هزار نفر که ۶۰ درصد آنها را کودکان تشکیل می دهند، رسیده است.

از سال ۱۹۷۰ تاکنون ۸۴ درصد از جمعیت دو میلیونی مسلمانان روهینگیا در پی خشونت‌های ارتش میانمار و بوداییان افراطی به کشورهای اطراف گریخته‌اند(جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول