اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

حزب لیکود: با 60 نماینده کنست برای تشکیل کابینه ائتلافی به توافق رسیدیم

حزب نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد توانسته با 60 نماینده کنست برای تشکیل کابینه ائتلافی به توافق برسد.

حزب لیکود: با 60 نماینده کنست برای تشکیل کابینه ائتلافی به توافق رسیدیم

به گزار ش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در حالی که تنها 3 ساعت به پایان ضرب‌الاجل تشکیل کابینه باقی مانده، حزب لیکود به رهبری «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد تا کنون با 60 نماینده کنست به توافق رسیده است و تنها به یک نماینده دیگر برای تشکیل کابینه ائتلافی نیاز است.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که حزب وزیر اقتصاد اسرائیل هرگونه امضای توافق با حزب لیکود برای تشکیل کابینه ائتلافی را رد کرده است.

پس از انتشار این خبر حزب لیکود طی بیانیه‌ای اعلام کرد که توافق با حزب کهلون، وزیر اقتصاد نهایی شده و تنها زمانی به امضا خواهد رسید که حزب «اسرائیل خانه ما» به رهبری «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ سابق نیز به ائتلاف بپیوندد.

نتانیاهو از زمانی که مامور تشکیل کابینه شد 28 روز فرصت داشت تا کابینه خود را معرفی کند اما بدلیل عدم موفقیت در این زمینه 2 هفته دیگر این مهلت تمدید شد که امروز به پایان خواهد رسید. 

ائتلاف راست اسرائیل به رهبری نتانیاهو موفق شد در انتخابات اخیر 65 کرسی پارلمان این رژیم را تصاحب کند اما نتانیاهو بدون کسب رضایت حزب اسرائیل بیتنا که پنج کرسی در اختیار دارد قادر نیست دولت تشکیل دهد.

لیبرمن که پیش از این وزیر جنگ رژیم صهیونیستی بود دارای اختلافات عمیقی با نتانیاهو به ویژه در زمینه مساله غزه و مسائل مرتبط با ارتش است. 

کنست رژیم صهیونیستی دوشنبه شب در نخستین گام برای برگزاری انتخابات زودهنگام به انحلال خود رای داد. در رای‌گیری انجام شده 65 نفر به انحلال کنست رای مثبت داده و 43 نفر با آن مخالفت کردند.

پیش از این به دلیل احتمال پایین تشکیل کابینه در فرصت باقیمانده، زمان برگزاری انتخابات زودتر از موعد این رژیم مشخص شده بود. 

در صورتی که نتانیاهو نتواند تا پایان امروز کابینه ائتلافی خود را تشکیل دهد، انتخابات مجدد در تاریخ سوم سپتامبر برای گزینش نمایندگان بیست‌ودومین دوره کنست و هموار شدن راه برای تشکیل کابینه جدید برگزار می‌شود.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول