اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

سفیر ایران در لبنان: باید فعالیت‌هایی مانند طرح ملی تلاوت گسترش یابند

سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان با تقدیر از طرح ملی تلاوت گفت: اتفاق خوبی است که یک برنامه به صورت جامع، مدون و هماهنگ در سراسر کشور اجرا می‌شود زیرا نیازهای ما به قرآن کریم اقتضا می‌کند که چنین فعالیت‌های گسترش یابد.

سفیر ایران در لبنان: باید فعالیت‌هایی مانند طرح ملی تلاوت گسترش یابند

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس اعضای کاروان شوق تلاوت در آخرین روز از سفر خود به کشور لبنان با محمدجلال فیروز‌نیا سفیر جمهوری اسلامی ایران در این کشور دیدار و گفتگو کردند.

در ابتدای این دیدار حسین مقدم‌کیا دبیر طرح ملی تلاوت به ارائه گزارشی از فعالیت‌های این طرح در حوزه آموزش و تربیت جوانان و نوجوانان در زمینه تلاوت قرآن کریم پرداخت و از آمادگی ستاد این طرح برای انتقال تجربیات به اساتید و مربیان کشور لبنان خبر داد.

در ادامه محمدمهدی شریعتمدار رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لبنان گزارشی از فعالیت‌های قرآنی صورت گرفته در کشور لبنان و برنامه‌های اجرا شده توسط کاروان شوق تلاوت بیان کرد.

در ادامه سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان طی سخنانی با ابراز خرسندی از حضور کاروان شوق تلاوت در کشور لبنان گفت: موضوع قرآن کریم و آموزه‌های آن به قدری گسترده است که هر چقدر در زمینه تلاوت، روخوانی، علوم قرآنی و تفسیر کار شود باز هم جا دارد.

 

 

وی فعالیت‌های قرآنی پیش از انقلاب را زمینه ساز پیروزی انقلاب اسلامی دانست و گفت: قبل از انقلاب فعالیت‌هایی در زمینه قرآن کریم به صورت مردمی انجام می‌شد و همین فعالیت‌ها زمینه‌ساز پیروزی انقلاب شد و همین برنامه‌ها بود که در سال‌های بعد از انقلاب به صورت گسترده ادامه یافت

فیروزنیا با تقدیر از ستاد طرح ملی تلاوت مبنی بر تدوین برنامه جامع در سطح ملی و‌ بین‌المللی گفت: این اتفاق خوبی است که یک فعالیت به صورت کامل، جامع، مدون و هماهنگ در سراسر کشور اجرا می‌شود زیرا نیازهای ما به قرآن کریم اقتضا می‌کند که چنین فعالیت‌های گسترش داشته باشد.

 

 

وی با تقدیر از فعالیت‌های قرآنی مردمی گفت: تأثیر فعالیت‌های قرآنی مردمی بسیار زیاد است پیش از انقلاب ما در مسجد مصطفی میدان حسن آباد تهران در جلسه قرآن شرکت می‌کردیم و امروز هم این جلسات بسیار گسترش یافته و فعالیت‌های بزرگی در کشور در حال انجام است حال شما در این زمینه کار را در مسیر جوانان و نوجوانان پیش برده‌اید و هر چه بچه‌ها با قرآن آشنا شوند تا آخر عمر قرآن همراهشان خواهد بود.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان با اشاره به ضرورت تربیت قرآنی گفت: ما بیش از آنکه قرآن را بخوانیم و از معارف آن بهره ببریم باید تربیت قرآنی داشته باشیم و بهترین سن برای تربیت قرآنی همین سنی است که شما انتخاب کرده‌اید

فیروزنیا از تلاش سفارت جمهوری اسلامی ایران در لبنان برای رشد و رونق فعالیت‌های قرآنی خبر داد و گفت: موضوع انجام فعالیت‌های هماهنگ و منسجم در خارج از کشور خصوصاً لبنان بیش از داخل کشور اهمیت دارد و تلاش ما این است که این هماهنگی‌ها در بین نهادهای مختلف فعال در لبنان انجام شود تا از موازی‌کاری جلوگیری کنیم.

 

 

به گزارش فارس در پایان این دیدار سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان از قاریان حاضر در کاروان شوق تلاوت تجلیل کرد همچنین مسئولان و مربیان طرح ملی تلاوت با اهدای هدایای متبرکی از حرم امام رضا (س) از سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان تجلیل کردند.

 

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول