اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

سال گذشته از ۳۴۰۰ پرونده طلاق، ۱۶۰۰ پرونده به سازش ختم شده است

رئیس‌کل پیشین دادگستری استان یزد با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای کاهش آمار طلاق در استان یزد، گفت: سال گذشته از ۳۴۰۰ پرونده، ۱۶۰۰ پرونده به سازش ختم شد.

سال گذشته از ۳۴۰۰ پرونده طلاق، ۱۶۰۰ پرونده به سازش ختم شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، محمدرضا حبیبی پیش از ظهر امروز در آیین تکریم و معارفه رئیس کل پیشین و جدید دادگستری استان یزد با اشاره به اقدامات خود طی دوره خدمت،گفت: در اوایلی که به این سمت گماشته شدم با بررسی‌های صورت گرفته، احساس شد که استان یزد در تشکیلاتی قضایی از بعضی از کمبودهای زیرساختی رنج می‌برد.

وی افزود: در این راستا به این نتیجه رسیدیم که تا این کمبودها رفع نشود، نمی‌توانیم توقع داشته باشیم که وظیفه دستگاه قضایی به خوبی انجام شود؛ لذا در مرکز استان یزد پیگیری‌های لازم صورت گرفت و ۴۱ هزار متر زمین به دادگستری استان یزد اختصاص پیدا کرد که در حال حاضر ارزش آن زمین بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان است.

رئیس‌کل پیشین دادگستری استان یزد با بیان اینکه در طول پنج سال گذشته در راستای تامین نیروی انتظامی مورد نیاز جذب‌های خوبی در حوزه نیروهای کادری و قاضی انجام شده است، اظهار داشت: برای پست‌های خالی هم اقدامات لازم صورت گرفته که بتوان نیروهای جدید و توانمند جذب کرد.

حبیبی با تأکید بر ضرورت جدیت هرچه بیشتر در بحث پیشگیری از وقوع جرم، تصریح کرد: : قانون اساسی اجرای این موضوع را به قوه قضائیه واگذار کرده است؛ اما در این زمینه و در راستای کاهش طلاق در استان یزد، اقدامات گسترده‌ای صورت گرفت و همین موضوع سبب شد که کاهش چشم‌گیر آمار طلاق در استان را شاهد بودیم.

وی ادامه داد: در سال ۹۷ حدود سه هزار و ۴۰۰ پرونده طلاق تشکیل شد که با تشکیل کارگاه‌های آموزشی و اقدامات صورت گرفته، هزار و ۲۰۰ پرونده اصلا از سوی درخواست کنندگان پیگیری نشد و مابقی پرونده‌ها هم به مراکز مشاوره تحویل داده شد که به این وسیله هم ۴۰۰ مورد پرونده به صلح و سازش ختم شد و اصلا به مرحله دادگستری نرسید.

رئیس‌کل پیشین دادگستری استان یزد با بیان اینکه در راستای جلوگیری از مشکلات زناشویی و مراجعه برای طلاق، اقدامات لازم با همکاری ادارات مرتبط صورت گرفت که زوجین پیش از ازدواج در کارگاه‌های مشاوره و آموزش خانواده شرکت کنند، تأکید کرد: در این راستا هشت هزار زوج در این دوره‌ها شرکت کردند که همه از مطالب بیان شده رضایت داشتند که این مهم می‌تواند به عنوان یک طرح بسیار خوب تحت عنوان الگو در سایر استان‌های کشور اجرا شود.

حبیبی با اشاره به اجرای طرح‌های پابند الکترونیک و مراقبت الکترونیک، اذعان کرد: در حال حاضر استان یزد پس از تهران توانسته رتبه دوم کشور را در این حوزه به خود اختصاص دهد.

انتهای پیام/۹۰۰۰۹

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول