اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

لزوم برخورد جدی با برهم‌زنندگان اقتصاد و بازار کشور

امام‌جمعه اقلید بر لزوم برخورد جدی با برهم زنندگان اقتصاد و بازار کشور تأکید کرد و گفت: استفاده از ظرفیت نخبگان دانشگاهی و حوزوی، همت طراحان اقتصادی و نظارت‌های جدی و مستمر رویکرد اصلی دولت در رفع معضل اقتصادی کشور باشد.

لزوم برخورد جدی با برهم‌زنندگان اقتصاد و بازار کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از اقلید، حجت‌الاسلام محمدصادق طالبی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه امروز این شهر روز جهانی قدس را گرامی داشت و با اشاره به فرمایشات امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری اظهار داشت: روز قدس به معنای حقیقی کلمه، بین‌الملل اسلامی است.

وی به گوشه‌هایی از ظلم و تجاوز اسرائیل غاصب نسبت به فلسطین و نیز نقش آمریکای جنایتکار در این مسئله اشاره کرد و گفت: آمریکا تنها به دنبال گاوهای شیرده بیشتری برای خود در راستای حفظ و تأمین منافعش است ازاین‌رو می‌کوشد با جنگ‌افروزی و ایجاد اختلاف بین ملت‌ها و دولت‌ها به هدف شوم خود دست یابد.

امام‌جمعه اقلید همچنین از وظیفه سنگینی که برای حمایت و کمک به مسلمانان و مقابله با متجاوزان بر عهده ما است سخن گفت و عنوان کرد: قران ما را مکلف کرده است در راه خدا به مستضعفینی که زیر ستم دشمنان قرار دارند، کمک کرده و نجاتشان دهیم ازاین‌رو امروز که صدای مظلومیت ملت فلسطین بلند شده است، باید بپا خیزیم و از آن‌ها حمایت کنیم.

خطیب جمعه اقلید با بیان اینکه قدس متعلق به اسلام و نخستین قبله مسلمانان جهان بوده است، و با اشاره به آیات قرانی و روایات اسلامی تصریح کرد: از نظر مسلمانی و انسانی، نسبت به مردم مظلوم فلسطین وظیفه و تکلیف داریم.

طالبی در ادامه به شهادت حجت‌الاسلام خرسند، امام‌جمعه کازرون، که در شب قدر مقابل منزلش به شهادت رسید، اشاره کرد و از منزلت وی سخن گفت و با تقدیر از نیروی انتظامی و امنیتی کازرون که با تدابیر ویژه و در سریع‌ترین زمان ممکن، قاتل این شهید را دستگیر کردند، عنوان داشت: از شورای عالی امنیت ملی کشور و مسؤولان امنیتی استان درخواست می‌شود که تصمیم جدی نسبت به امنیت ائمه جمعه استان و کشور اتخاذ کنند تا شاهد تکرار و بروز چنین حوادثی نباشیم.

اشاره به سالروز ارتحال ملکوتی امام خمینی(ره) و قیام پانزدهم خردادماه و نیز انتخاب مقام معظم رهبری به‌عنوان ولی امر مسلمین، بخش دیگر سخنان امام‌جمعه اقلید بود.

طالبی به گوشه‌هایی از وصیت‌نامه الهی سیاسی امام خمینی(ره) اشاره کرد و یادآور شد: قیام 15 خرداد، سنگین‌ترین بنای انقلاب اسلامی بود که مایه شکست طاغوت شد.

خطیب جمعه اقلید ولایت مقام معظم رهبری پس از ارتحال امام خمینی(ره) را از نعمت‌های بزرگ الهی خواند و تصریح کرد: باید شکر خدا را بجا آوریم که با ولایت، درایت و رهبری ایشان، 30 سال است که مشکلات را به‌خوبی و با موفقیت و پیروزی پشت سر گذاشته و شاهد اقتدار و عزت روزافزون کشور، نظام و مردم هستیم.

امام‌جمعه اقلید با بیان اینکه عده‌ای در کشور هرروز شعاری بر مبنای جنگ، رابطه با آمریکا، دعوت از ترامپ، مذاکره، ما نمی‌توانیم و...می‌دهند، گفت: به فرمایش امام خمینی(ره)، ما ثابت کردیم که بی رابطه با آمریکا می‌توانیم کشور را اداره کنیم.

وی به برخی از فرمایشات مقام معظم رهبری درزمینهٔ مذاکره و تأکید ایشان مبنی بر اینکه جنگی رخ نمی‌دهد، اشاره کرد و با استناد به آن بیان داشت: اگر روزی به فرض محال، جنگی صورت گیرد، آمریکا در باتلاقش قرار می‌گیرد.

امام‌جمعه اقلید به بی‌ثباتی بازار کشور اشاره و تأکید کرد: سه قوه باید نسبت به حل معضل اقتصادی کشور جدی بوده و این بی‌ثباتی قیمت‌ها را رفع کنند تا عموم مردم به‌ویژه طبقه ضعیف بتوانند راحت‌تر زندگی خود را اداره کنند.

وی بر لزوم برخورد جدی با برهم زنندگان اقتصاد و بازار کشور در راستای آسایش و آرامش مردم، تأکید کرد و اظهار داشت: استفاده از ظرفیت نخبگان دانشگاهی و حوزوی، همت طراحان اقتصادی و نظارت‌های جدی و مستمر باید از رویکردهای اصلی دولت در رفع معضل اقتصادی کشور باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول