اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

خانه‌دار شدن 400 هزار نفر در طرح ملی مسکن/ پرونده 500 هزار واحد مسکن مهر بسته می‌شود

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در قالب طرح ملی مسکن حدود 400 هزار نفر از متقاضیان مسکن خانه‌دار خواهند شد، گفت: پرونده 500 هزار واحد مسکن مهر تا پایان کار دولت بسته می‌شود.

خانه‌دار شدن 400 هزار نفر در طرح ملی مسکن/ پرونده 500 هزار واحد مسکن مهر بسته می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، مهدی عبوری بعدازظهر امروز در حاشیه برگزاری آیین تکریم و معارفه مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اهداف کلید خوردن طرح ملی مسکن در کشور، اظهار کرد: بحث مسکن همیشه جزو مهم‌ترین دغدغه‌ها و تأکیدات مکرر وزیر راه و شهرسازی بوده است.

وی تصریح کرد: در قالب طرح ملی مسکن، تهیه 400 هزار واحد مسکونی در سراسر کشور برای طبقه متوسط و اقشار آسیب‌پذیر جامعه برنامه‌ریزی شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: با مصوبه شورای پول و اعتبار در اسفندماه سال 1397 که در اختیار وزارتخانه و بانک مسکن و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گذاشته شد، مقرر شد برای افرادی که تمایل به استفاده از این طرح دارند، در کلان‌شهرها به‌صورت فردی حدود 100 میلیون تومان و همراه با زوجه 160 میلیون تومان در اختیار متقاضیان قرار گیرد.

عبوری ادامه داد: در شهرهای مراکز استان نیز 80 میلیون تومان به فرد و همراه با زوجه 140 میلیون تومان و در شهرهای زیر 200 هزار نفر جمعیت مبلغ 60 میلیون تومان به فرد و 100 میلیون تومان با زوجه در اختیار متقاضیان قرار گیرد تا این طرح ملی موجب خانه‌دار کردن 400 هزار نفر از متقاضیان واحدهای مسکونی شود.

وی درباره طرح مسکن مهر گفت: حدود 500 هزار واحد مسکونی در قالب مسکن مهر در دست ساخت است که در چهار استان در دوره خدمت محمد اسلامی به‌عنوان وزیر راه و شهرسازی پایان کار آن اعلام شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: اجرای این طرح به‌صورت جدی در دستور کار استان‌ها قرار گرفته است و با ابلاغ جدید وزیر قرار شده تا پایان دولت پرونده 500 هزار واحد مسکن مهر بسته شود.

عبوری درباره اجرایی شدن طرح «حرم تا حرم»، گفت: در حوزه راه پروژه‌های مختلفی داریم که مهم‌ترین پروژه، «حرم تا حرم» است و حدود 640 کیلومتر آن در استان سمنان واقع شده و تا به امروز پیشرفت خوبی داشته و با ابلاغ جدیدی در بودجه سال 1398 شاهد پیشرفت چشمگیر آن در سال جاری هستیم.

وی خاطرنشان کرد: تلاش ‌می‌شود تا در سال 1398 مبالغ جدیدی برای پروژه «حرم تا حرم» در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/74034/س/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول