اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

برنامه استان قم برای راه اندازی 110 طرح نیمه تمام

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان قم گفت: راه اندازی 110 طرح نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد از جمله پروژه‌های پیشنهادی اقتصاد مقاومتی در سال جاری با هدف حفظ توسعه و تکمیل واحدهای صنعتی استان قم است.

برنامه استان قم برای راه اندازی 110 طرح نیمه تمام

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، محمود نوربخش ظهر امروز در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان قم در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری با اشاره به پروژه‌های اقتصاد مقاومتی پیشنهادی برای استان قم در سال 1398 اظهار کرد: راه اندازی 12 باب مجتمع گردشگری و واحد پذیرایی با سرمایه گذاری 54 میلیارد تومان و اشتغال 225 نفر از جمله این پروژه‌ها است که هدف آن تامین زیرساخت‌های گردشگری و افزایش ظرفیت تخت‌های اقامتی استان است.

وی ادامه داد: از جمله پروژه‌های پیشنهادی اقتصاد مقاومتی استان قم در سال جاری، راه اندازی فاز نخست منطقه نمونه گردشگری خلجستان(روستای نایه) است که تحقق 40 درصدی این پروژه تا پایان سال 98 پیش بینی شده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان قم افزود: سامانه گردشگری سلامت استان از جمله پروژه‌های پیشنهادی اقتصاد مقاومتی استان نقم در سال جاری است که هدف آن افزایش ورودی گردشگران سلامت به استان، حذف واسطه‌های گردشگری سلامت غیررسمی در قم و یافتن اطلاعات خدمات سلامت موردنیاز موجود در کشورهای همسایه است.

نوربخش بهره برداری از دریاچه نمک را جزو پروژه‌های پیشنهادی اقتصاد مقاومتی استان قم در سال جاری دانست و تصریح کرد: در این راستا پروژه‌هایی همچون احداث راه دسترسی دریاچه نمک و استحصال املاح دریاچه نمک پیشنهاد شده است و مطالعه جامعی برای بررسی ظرفیت استخراج از این دریاچه باید صورت بگیرد.

وی ادامه داد: مطالعات پراکنده ای در گذشته در خصوص دریاچه نمک صورت گرفت، باید به این دریاچه به عنوان ظرفیت نگاه کنیم و دریاچه نمک نیاز به راه دسترسی دارد که البته احداث این راه نیازمند بودجه سنگینی است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان قم افزود: پیگیری‌هایی برای تکمیل و بهره برداری فرودگاه قم صورت گرفته است.

نوربخش با اشاره به پروژه‌های تکمیل و توسعه شبکه حمل و نقل استان قم اظهار کرد: احداث شهرک حمل و نقل کالا و پارک لجستیک، احداث کمربندی جدید شهر قم در سه فاز و احداث باند دوم راه پردیسان کهک به عنوان پروژه‌های اقتصاد مقاومتی استان قم در سال 1398 پیشنهاد شدند.

وی ادامه داد: ساماندهی بافت بازار کفاش‌های شهر قم با هدف احیا و بهسازی بافت‌های ناکارآمد شهری به عنوان پروژه اقتصاد مقاومتی در سال 1398 پیشنهاد شده و هدف آن احیای بافت تاریخی، توسعه تاسیسات گردشگری و توسعه زیرساخت‌های شهری است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان قم افزود: احیای 25 واحد صنعتی راکد، تکمیل 85 طرح توسعه ای برای افزایش ظرفیت اسمی و تنوع تولید و تکمیل و راه اندازی 110 طرح نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد از جمله پروژه‌های پیشنهادی اقتصاد مقاومتی در سال جاری با هدف حفظ توسعه و تکمیل واحدهای صنعتی استان قم است.

وی خاطرنشان کرد: پروژه‌های استقرار سامانه‌های نوین آبیاری در دو هزار و 881 هکتار، اصلاح الگوی کشت در دشت‌های شریف آباد و ساوه در 6 هزار و 250 هکتار و توسعه گلخانه‌ها و گیاهان دارویی در 12 هکتار با هدف توسعه ساخت‌های نوین کشاورزی در استان قم در سال جاری پیشنهاد شدند.

انتهای پیام/78004*40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول