اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

شهادت 448 فلسطینی از زمان تصمیم رئیس‌جمهور آمریکا علیه قدس

یک مرکز پژوهشی اعلام کرد از دو سال پیش که رئیس‌جمهور آمریکا، قدس را پایتخت فلسطین اشغالی خواند بیش از 440 فلسطینی شهید شده‌‌اند.

شهادت 448 فلسطینی از زمان تصمیم رئیس‌جمهور آمریکا علیه قدس

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، مرکز «قدس» ویژه پژوهش‌های فلسطینی و اسرائیلی اعلام کرد، از ششم دسامبر ۲۰۱۷ (۱۵ آذر ۱۳۹۶) که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا، قدس را پایتخت فلسطین اشغالی اعلام کرد، ۴۴۸ فلسطینی به شهادت رسیده‌اند.

بر اساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «صفا»، در بین شهدا ۹۸ کودک، ۱۸ زن، شش معلول و ۲۱ نفر از اعضای مقاومت وجود دارند؛ ۷۳ نفر آنها در نتیجه بمباران رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده‌اند، هشت نفر در زندان‌های این رژیم شهید شده‌اند و «فادی البطش» از نخبگان فلسطینی در مالزی ترور شد (جزئیات بیشتر).

تنها در ماه می گذشته (۲۰۱۹) ۳۶ فلسطینی شهید شدند که شش نفر آنها مربوط به راهپیمایی بازگشت هستند و ۲۸ نفر بقیه در پی حمله دو روزه رژیم صهیونیستی به نوار غزه شهید شدند (جزئیات بیشتر).

در بین شهدا در مدت زمان ذکر شده - دسامبر ۲۰۱۷ تا آوریل ۲۰۱۹ – ۹۸ نوجوان زیر ۱۸ سال وجود دارند که ۶۷ تن از آنها از شهدای راهپیمایی بازگشت هستند؛ همچنین شهادت سه جنین چند ماههه نیز ثبت شده است.

رژیم صهیونیستی همچنان پیکر ۲۸ شهید را نزد خود نگه داشته و آنها را به خانواده‌هایشان تحویل نداده است.

اخیرا وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد، از آغاز «راهپیمایی‌ بزرگ بازگشت» در طول مرز شرقی نوار غزه با فلسطین اشغالی ۳۰۵ فلسطینی به شهادت رسیده‌اند و ۱۷۳۳۵ نفر دیگر زخمی شده‌اند (جزئیات بیشتر).

بیش از ۶۰ تن از شهدا مربوط به ۱۴ ماه می (۲۴ اردیبهشت) برابر با روز انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی است؛ رژیم صهیونیستی در این روز به روی فلسطینی‌های معترض آتش گشود و کشتاری گسترده به راه انداخت.

انتهای پیام/ص

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول