اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

رهبر انقلابی به مجلس و دولت انقلابی نیاز دارد

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا با بیان اینکه رهبر انقلابی، دولت انقلابی می‌خواهد، گفت: رهبر انقلابی و مردم انقلابی کافی نیست و باید مجلس و دولت نیز انقلابی باشند.

رهبر انقلابی به مجلس و دولت انقلابی نیاز دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی سعیدی شامگاه دوشنبه در مراسم بزرگداشت سی‎‎امین سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی( ره ) و قیام 15 خرداد اظهار کرد:‎ مردم از شورای نگهبان باید دفاع کنند، برخی سیاسیون بیشترین حمله را به شورای نگهبان دارند ولی این در حالی است که شورای نگهبان شریعت و قانون را صیانت می‎کند.

وی با بیان اینکه امام خمینی( ره) ثابت کردند که دین می‎تواند منشأ بزرگ‌ترین تحول باشد، خاطرنشان کرد: امام راحل با نفس مسیحایی خود در منطقه غرب آسیا تحول ایجاد کرد.

*جمهوری اسلامی ابرقدرت منطقه است

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا ادامه داد: هیچ اراده‎ای بدون اراده جمهوری اسلامی در منطقه غرب آسیا قابل انجام نیست و از این منظر ما در منطقه ابرقدرت هستیم.

سعیدی متذکر شد: امام  خمینی( ره) توانست اسلام را به‌عنوان یک مکتب پویا و زنده عرضه کند و امروز اسلام برای منطقه غرب آسیا حرف برای گفتن دارد.

وی یادآور شد: امام خمینی( ره) تمدنی را مثل تمدن اسلام راه‎اندازی کرده و سرنوشت این بود که امام راحل نیز از بین ما برود،  ما دو غدیر در کشور داریم غدیر رسول‌الله و غدیر روح‌الله که مردم از غدیر رسول‌الله (ص) حمایت نکردند ولی در غدیر روح‌الله مردم تبعیت خود را از جایگاه ولی‌فقیه نشان دادند.

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا  بیان کرد: امروز نمی‌توان جایگاه جمهوری اسلامی ایران را  در منطقه نادیده گرفت، برخی در بحرین به دنبال این بودند که معامله قرن را انجام دهند و خود این افراد می‎گویند باید فعلاً دست نگه داریم و بدون جمهوری اسلامی هیچ اراده‎ای در منطقه ممکن نیست.

سعیدی افزود: در طول 200 سال گذشته اندیشه دینی هیچ تأثیری در تحولات جهانی نداشت و امام( ره) توانست این اسلام را از لابه‎لای کتاب‎ها بیرون بیاورد و گفتمان و گویش امروز اسلامی را شکل دهد.

وی خاطرنشان کرد: امروز می‎دانند آن چیزی که تحولات را در منطقه غرب آسیا به وجود می‎آورد منشأ گرفته از مکتب اهل‌بیت (ع) است.

 رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا تصریح کرد: اگر بخواهید به جامعه اسلامی انگیزه دهیم باید سطح اعتقاد را افزایش دهیم امروز هر مسلمانی می‎داند دشمنش آمریکا و اسرائیل است.

سعیدی افزود: امام( ره) توانست تحولاتی را ایجاد کند که ظرف یک هزار سال گذشته سابقه نداشته و امام( ره) توانست تلاش‎های علمای گذشته و تجربیات آنها را پیاده‎سازی کند و به آنها جامه عمل بپوشاند.

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا اذعان کرد: مردم غدیر رسول‌الله را محقق نکردند ولی غدیر روح‌الله در ایران جامه عمل پوشانیده شد و رهبری به رهبری دوم به شکل مناسبی انتقال پیدا کرد.

سعیدی تأکید کرد: مردم ایران دور منزل مقام معظم رهبری را گرفتند و بیان کردند «اطاعت از سیدعلی اطاعت از روح‌الله است».

*دوران رهبری امام خامنه‌ای بسیار پیچیده بود

وی افزود: امروز سه دهه است که رهبر معظم انقلاب اسلامی، کشور را مدیریت می‎کنند و دوران رهبری در مدت این 30 سال بسیار پیچیده بود و ویژگی‎هایی داشت که در دوره امام(ره) وجود نداشت، امام (ره)با یک جنگ روبه‎رو بود ولی در دوران مقام معظم رهبری ما با 9 جنگ روبه‎رو بودیم جنگ بالکان، جنگ اول و دوم عراق، جنگ افغانستان، جنگ یمن ، جنگ 33 روزه و 52 روزه، جنگ هشت‌روزه و دو روزه و در تمامی این جنگ‎ها هدف ایران بود.

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا خاطرنشان کرد: پیچ‎های خطرناکی را در طول 30 سال گذشته داشتیم که مقام معظم رهبری توانستند ملت ایران را از این پیچ‎های خطرناک عبور دهند.

سعیدی گفت: اگر امروز ناهنجاری‎هایی را می‎بینیم باید بیندیشیم که مشکل از کجاست و در طول این 30 سال کجا نمره خوبی را دریافت نکردیم.

وی تصریح کرد: در انقلاب اسلامی مردم ایستادند و مقام معظم رهبری را به کرسی ولایت نشان دادند و نخستین کاری که مردم باید انجام می‎دادند تشکیل یک مجلس انقلابی بود.

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا  با بیان اینکه رهبری هرچقدر قدرتمند باشد اگر مجلس، انقلابی نباشد کارها به‌خوبی پیش نمی‎رود، متذکر شد: اگر مجلس شورای اسلامی قوی بود آیا اجازه می‎داد که فاتحه مساله هسته‎ای و مذاکرات ظرف مدت 30 دقیقه خوانده شود؟ اگر مجلس در رأس امور است باید در برابر بسیاری از چیزها ایستادگی کند.

سعیدی با بیان اینکه اگر مجلس در برابر کارگزاران ایستادگی می‎کرد ما امروز شاهد شکاف طبقاتی نبودیم، افزود: دومین وظیفه که مردم داشتند این بود که دولت انقلابی را سرکار بیاورند و آیا در طول چهل سال روسای جمهور همه انقلابی بودند و چرا برخی وظیفه خود را بر گردن دیگران می‎اندازند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در جمع دانشگاهیان فرمودند که زمینه یک رئیس‌جمهور انقلابی و جوان ایجاد شود، گفت: رهبر انقلابی دولت انقلابی میخواهد و رهبری انقلابی و مردم انقلابی کافی نیست و باید مجلس و دولت نیز انقلابی باشند.

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا تأکید کرد: باید بیندیشیم آیا شوراهای ما انقلابی هستند ؟ انتخاب شوراها و مجلس خبرگان انقلابی یکی دیگر از وظایف مردم است.

سعیدی به پیشنهاد مذاکره رئیس‌جمهور آمریکا اشاره کرد و یادآور شد: «ترامپ» می‎گوید ایران چهار عامل اقتدار دارد و باید این چهار عامل را از دست ایران بگیریم تا فرو بپاشد.

وی با تأکید بر اینکه مذاکره با ایران بازی است، تصریح کرد: نخستین عامل اقتدار ایران انسجام ملی است و دشمنان، مجموعه متمرکز ملت تحت فرمان رهبری را برنمی‌تابند، این انسجام در سوریه و عراق و اروپا نیست و ترامپ می‎گوید که نخستین عامل اقتدار ایران انسجام ملی است و باید آن را بشکنیم.

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا گفت: دشمنان می‎گویند که انسجام ملی، قدرت منطقه‎ای و نفوذ معنوی و منطقه‎ای را باید از ایران گرفت.

سعیدی با بیان اینکه قدرت دفاعی سومین و قدرت انرژی چهارمین عامل اقتدار ملت ایران است، بیان کرد: برجام‎های دو و سه این موضوعات را دنبال می‎کند و دشمن به دنبال این است که این عوامل اقتدار را از ما بگیرد.

وی بابیان اینکه برخی دشمن هراسی می‎کنند و از وقوع جنگ در ایران خبر می‎دهند، افزود: در منطقه آمادگی برای جنگ وجود ندارد، آمریکا 21 تریلیون دلار بدهکار است، از طرفی مسأله انرژی نیز مطرح است و جامعه آمریکا نفت 100 دلار و 200 دلار را تحمل نمی‎کنند.

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا گفت: امیدواریم مردم بااقتدار مشکلات را با انتخابات مجلس و ... حل کنند.

انتهای پیام/83018/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول